۳۱ خرداد آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ کوروش بیگدلی مدیر کل امور مالیاتی استان چهارمحال و بختیاری، ۳۱ خرداد ماه جاری را آخرین مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی اعلام کرد.

وی با تأکید بر لزوم اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و رونق تولید و اشتغال در استان گفت: چالش مهم و اساسی در اقتصاد مقاومتی، تأمین درآمد‌ها و منابع مالی است که درآمدهای مالیاتی به عنوان یکی از پایدارترین و مطمئن‌ترین منابع درآمدی در تمامی کشورهای دنیا می‌تواند این خلا را پر کند.

بیگدلی، اعتماد به مودیان و حمایت از تولید و اشتغال را از رویکردهای اساسی نظام مالیاتی برشمرد و اضافه کرد: جلوگیری از فرار مالیاتی، شناسایی مودیان و منابع مالیاتی جدید، استفاده از طرح‌ها و برنامه‌های نوین از مهمترین اهداف و راهکارها برای تحقق درآمدهای مالیاتی است.

وی با بیان اینکه برخورداری از هر گونه تسهیلات قانونی منوط به ارائه اظهارنامه مالیاتی در موعد قانونی است، از فعالان اقتصادی خواست: به منظور بهره مندی از مشوق‌های قانونی نرخ صفر و دیگر معافیت‌ها، اظهارنامه مالیاتی خود را در مهلت مقرر تسلیم نمایند.

بیگدلی با اشاره به اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم ادامه داد: در اصلاحیه اخیر، زمان ارائه اظهارنامه مشاغل از تیرماه به خردادماه تغییر کرده است و مودیان به منظور بهره مندی از معافیت‌های ماده ۱۰۱ این قانون حداکثر تا ۳۱ خردادماه جاری می‌بایست اظهارنامه خود را ارائه دهند.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار