همراه باشهدا؛

انسان باید لیاقت حضور در جبهه دفاع از کشور را پیدا کند

این موفقیت ها همیشه و برای هر کسی به وجود نمی آید ، انسان باید لیاقت حضور در جبهه دفاع از کشور را پیدا کند .

انسان باید لیاقت حضور در جبهه دفاع از کشور را پیدا کندبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛رضاافتادگان سال 1342 در بیدگل متولد شد . وی پس از طی مراحل کودکی ، عازم مدرسه شد . بعد از اخذ دیپلم تجربی، در دانش سرای تربیت معلم قبول شد ولی شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران باعث شد که درس را رها کند و برای خدمت به محرومین جامعه از سوی جهاد سازندگی عازم چابهار (سیستان و بلوچستان) شود .
 
مدتی در بخش پیر سهراب چابهار مشغول خدمت به محرومین بود که در تاریخ 1360/8/12 تصمیم گرفت به همراه دیگر دوستان خود از آن جا عازم جبهه جنگ علیه صدام متجاوز در منطقه سوسنگرد و بستان شود.
 
از این که احساس می کرد خانواده علاقه مند به ادامه تحصیل او در دانش سرای تربیت معلم بودند، در نامه ای خطاب به آنان گفت : « اگر منظور ، تحصیل علم و اخلاق است انسان باید آن را در جبهه بیاموزد؛ انسان در جبهه ساخته می شود » .  پس از پایان مأموریت ، مدتی را در دانش سرا مشغول تحصیل شد و نزدیکی امتحانات بود که حضرت امام خمینی (ره) در پیامی خطاب به جوانان نیاز جبهه را به نیرو اعلام فرمودند که این شهید ، امتحانات پایان ترم را رها کرد و داوطلبانه در تاریخ 1361/4/28 عازم جبهه شد.
 
بعد از شرکت در عملیات رمضان (شلمچه)، در شب پنج شنبه 1361/05/07 به شهادت رسید .
 
 
فرازی از وصیت نامه شهید رضا افتادگان 
  
خداوندا ! شاهد باش که برای یاری دین تو با این کوله بار پر از گناه به سوی تو می آیم . مرا ببخش ، امیدوارم با ریختن خون ناچیز خود رضای تو را به دست آورم .

 پدر و مادرم ! ناراحت نباشید که بهترین دوران زندگی خود را می گذرانم . این موفقیت ها همیشه و برای هر کسی به وجود نمی آید ، انسان باید لیاقت حضور در جبهه دفاع از کشور را پیدا کند .

 سلام بر تو ای علی اکبر امام حسین (ع) که چنان شور شجاعت و شهادت را در دل جوانان ما قراردادی  ... سلام بر تو ای رهبر انقلاب اسلامی امام خمینی  ...

 آری ! حزب الله از مرگ نمی هراسد ، بلکه به این مردن ها افتخار می کند .

 مردم شهیدپرور ! اگر می خواهید در نزد خدا افتخارجاویدان پیدا کنید ، از ولایت فقیه اطاعت مطلق داشته باشید .

 پدر و مادرم ! مبادا از نبودن جسم بی ارزش من در این دنیا کوچک ترین ناراحتی به خود راه دهید ، عاقبت همه به سوی او می رویم .

 پدر ، مادر ، خواهر و برادرانم ! عروسی من در جبهه و عروس من شهادت است که صدای غرش توپ و گلوله دشمن ، عقد مرا خواهند خواند ... إن شاء الله همه در راه الله قدم بردارید و دست از امام و رهبرتان برندارید .

روحش شاد و یادش گرامی 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار