رییس مجلس اعلای اسلامی عراق ضمن تاکید بر اهمیت انجام گفت وگو میان ایران و همسایگان جنوبی، بر اهمیت تقویت ثبات منطقه ای تاکید کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، سید عمار حکیم امشب پس از دیدار و گفت وگو با مقامات عالیرتبه کویتی در جمع خبرنگاران با اشاره به پیروزی مجدد حجت الاسلام و السلمین حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ایران، گفت: عراق از روابط نزدیک و بسیار خوبی با ایران برخوردار است و تهران نیز متقابلا علاقمند است که با همسایگان خود پیرامون مسایل مورد علاقه گفت وگو کند.

حکیم ضمن تاکید بر همکاری عراق با کویت در زمینه مبارزه با تروریسم مناسبات دو کشور را خوب و رو به رشد توصیف کرد و گفت: امیر و دولت کویت همواره حامی دولت و ملت عراق هستند و ما قدردان این امر هستیم و برای توسعه مناسبات با کویت آمادگی داریم.

این مقام عراقی به روند مبارزه ارتش عراق با گروه تروریستی داعش اشاره کرد و گفت: ملت عراق با تمامی توان خود برای ریشه کن ساختن داعش و طرد آن از خاک این کشور تلاش می کند.

کویت و عراق در ماه ها اخیر اقدامات گسترده ای در راستای توسعه روابط سیاسی و اقتصادی دوجانبه صورت داده اند.

وزارت نفت کویت در بخش اقتصادی پس از رایزنی های مشترک با طرف عراقی، از تشکیل کمیته مشترک برای مدیریت میدان های نفتی مرزی خبر داده است.

مقام های کویتی و عراقی درجریان سفر اخیر جبار اللعیبی وزیر نفت عراق به کویت در باره گسترش همکاری های نفتی گفت وگو کردند که مهم ترین آن تلاش برای پایان دادن به اختلافات 2 کشور بر سر میدان های نفتی مشترک بود.

کویت با توجه به تلاش هر 2 کشور برای افزایش حجم تولید نفت خود، پیشنهادی از بغداد برای تولید مشترک در میادین نفتی مشترک دریافت کرده است.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار