معاون شهردار شیراز از اجرای بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی، مذهبی، هنری و شهروندی در ماه رمضان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد همتی بوشهری معاون شهردار شیراز گفت: همزمان با ماه مبارک رمضان بیش از ۱۰۰ برنامه فرهنگی، مذهبی، هنری و شهروندی توسط سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری شیراز برگزار می‌شود.

همتی افزود: یکی از این برنامه‌ها ویژه برنامه "قدر عاشقی" با محوریت ختم قرآن کریم در فرهنگسراهای شهرداری است و در این برنامه هر روز یک سوره قرآن در مراکز جزء خوانی فرهنگسرا‌ها قرائت می‌شود.
 
وی ادامه داد: همچنین از دیگر برنامه‌های ما با عنوان "مهربان شب‌های کوفه" ویژه سوگواری شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و احیای شب‌های قدر است.

همتی از اجرای برنامه "ساده، اما با صفا" در شب میلاد امام حسن (ع) در محل باغ جنت خبر داد و بیان کرد: برگزاری کارگاه "تغذیه سالم" یکی دیگر از برنامه‌های ما در طول این ماه است که در آن آموزش هایی ویژه نوع تغذیه مردم، شناخت غذاهای سالم و این که شهروندان چه غذاهایی را مصرف کنند که سالم باشد به آن‌ها ارائه می‌شود.

وی از برگزاری جشنی ویژه کودکان که برای نخستین بار روزه گرفته اند خبر داد و گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما در طول ماه رمضان برگزاری جشن "غنچه‌های رمضان" است که ویژه روزه اولی هاست که با حضور کودکان عضو فرهنگسراهای شیراز در تالار آزادی بوستان آزادی برگزار می‌شود.

همتی با بیان اینکه مسابقه نقاشی"گل‌های بهشت" در فرهنگسراهای شهرداری در ماه رمضان برگزار می شود، اظهار داشت: در کنار این برنامه‌ها در روز قدس که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان است نیز "ایستگاه مقاومت" را در جنب پایانه مسافربری شهید دستغیب راه اندازی خواهیم کرد که در این ایستگاه‌ها شهروندان می‌توانند از بخش‌های مختلف از جمله مشاوره در حوزه‌های مختلف استفاده کنند.
 
وی ادامه داد: "عطر آیه ها"، "سی جرعه از قرآن"، "از نقش تا عرش"، "جشنواره غذا‌ها و میوه‌های قرآنی"، "مشق عشق"، "اکران فیلم شهروندی و سبک زندگی"، "زندگی به سبک روح الله ویژه سبک زندگی امام (ره) " و "نمایشگاه حوادث" از جمله اقدامات شهرداری شیراز در حوزه فرهنگی در ایام رمضان است.
 
همتی بیان کرد: در کنار این برنامه‌ها کارگاه‌های آموزشی، مسابقات فرهنگی و هنری و برنامه‌های مذهبی دیگر نیز در حوزه کودکان از جمله مسابقه نقاشی دیواری با عنوان "من خدایم را می‌پرستم"، برپایی سفره معنوی ویژه کودکان با عنوان "نذر کودکانه"، کارگاه انس کودکان با مسجد و نماز با عنوان "سرچشمه امید"، "برگزاری مراسم نماز فرشته ها" و "قصه‌های رمضان" برگزار می‌شود که اجرای این برنامه‌ها می‌تواند در زمینه رشد معنوی و اسلامی کودکان و آینده سازان ما بسیار اثرگذار باشد.

معاون شهردار شیراز افزود: برگزاری نمایشگاه تجسمی قرآن و هنر با عنوان "شهود قدسی"، نمایشگاه احادیث و روایات با عنوان "عطر عترت"، کارگاه فضیلت‌های ماندگار، جشنواره "سحر اولی ها"، برنامه "حامیان هدایتگر" ویژه امر به معروف و نهی از منکر و کارگاه "شوق شیرین نماز" به عنوان برخی دیگر از برنامه‌های حوزه فرهنگی شهرداری در ماه رمضان است.
 
همتی افزود: یکی دیگر از این برنامه‌ها با عنوان "قلک کریمان" ویژه کمک به ایتام است و در کنار آن نیز بسیاری دیگر از برنامه‌ها در حوزه کودکان و خانواده‌ها برگزار می‌شود.
 
وی ادامه داد: با توجه به تاثیرات مخرب شبکه‌های مجازی بر خانواده در ماه رمضان نمایشگاهی با عنوان تاثیرات شبکه‌های مجازی در روز ۲۴ خرداد در فرهنگسرای کارآفرینی برگزار می‌شود.
 
معاون شهردار شیراز تصریح کرد: برگزاری برنامه "سفره‌های آسمانی" هر شب همزمان با اذان مغرب در ۲ بوستان "جنت" و "شهروند"، برگزاری مسابقه نقاشی نوجوانان با عنوان "اسرافکاران به بهشت نمی‌روند"، پخت آش نذری، مسابقه "موذن اذان بگو"، مسابقه تفسیر موضوعی قرآن و برنامه "سایه مهر" ویژه بازدید از سراهای فرهنگ مهربانی و اهدای وسایل به خیریه از دیگر برنامه‌های معاونت و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز در این زمینه است.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار