سازمان دانش‌آموزی یک فرصت مناسب برای آموزش فرهنگ مدنیت به دانش‌آموزان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،سیدعلی قاسمی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: افراد جامعه باید بتوانند در قالب تشکل‌ها و نهادهای مدنی حرف بزنند و تنها به فضاسازی عادت نکنند؛ سازمان دانش‌آموزی یک فرصت مناسب برای آموزش فرهنگ مدنیت به دانش‌آموزان است.

وی دوری از نفاق و دورویی را یکی از شاخصه‌های رشد اجتماع و حفظ سرمایه‌های اجتماعی آن که باعث توسعه است دانست و افزود: اعتماد مردم به حاکمان و رهبران و نیز اعتماد مردم به یکدیگر یکی از سرمایه‌های اجتماعی است رهبران جامعه باید آن را مدنظر داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران تأکید بر اینکه اصلی‌ترین تمرکز سازمان دانش‌آموزی باید روی تشکل‌های دانش‌آموزی باشد، گفت: با سرمایه‌گذاری روی تشکل‌های دانش‌آموزی پاسخ درخوری از سوی دانش‌آموزان خواهیم گرفت و به مرور همین سرمایه‌گذاری تبدیل به جریان‌سازی می‌شود.

قاسمی افزود: انتظار ما این است که تشکل‌ها درون همه‌ی مدارس استان شکل گیرد و رهبری آن به خود دانش‌آموزان سپرده شود. رهبری این تشکل‌ها مختص مربیان تشکیلاتی نباشد و به سایر معلمان نیز تعمیم داده شود.

رییس شورای برنامه‌ریزی سازمان دانش‌آموزی مازندران تداوم و قدرت نظام جمهوری اسلامی را منوط به پذیرفتن فعالیت‌های اجتماعی دانست و گفت: افراد جامعه باید بتوانند در قالب تشکل‌ها و نهادهای مدنی حرف بزنند و تنها به فضاسازی عادت نکنند و سازمان دانش‌آموزی یک فرصت آموزش فرهنگ مدنیت به دانش‌آموزان است.

وی بر الگوسازی در تشکل‌های دانش‌آموزی تأکید کرد و افزود: ایجاد فضای رقابتی در بدنه‌ی تشکل‌ها و سپردن رهبری و مدیریت به شهرستان‌ها و مدارس به موفقیت بیشتر سازمان دانش‌آموزی کمک شایانی خواهد کرد.

علی‌اصغر قیصری مدیر سازمان دانش‌آموزی مازندران نیزبا بیان اینکه برنامه‌ی سازمان در سال تحصیلی 95-94 رشد و تعالی تشکلات دانش‌آموزی در مدارس شهرستان‌ها و مناطق بوده است، گفت: در سال تحصیلی جدید رویکرد اصلی ما متوجه خبرگزاری پانا و اجرای طرح هر مدرسه یک خبرنگار خواهد بود تا به هدف اصلی خبرگزاری پانا که تربیت خبرنگاران نوجوان است دست یابیم.

 انتهای پیام/آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.