استقلال سیاسی مهم‌ترین دستاورد قیام و نهضت امام خمینی (ره) است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ فریده اولاد قُباد نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد در دانشگاه شهرکرد تأکید کرد: آرامش امروز کشور، ثمره قیام امام خمینی (ره) و خون شهداست.

وی با بیان دستاوردهای قیام و نهضت امام خمینی (ره) گفت: استقلال سیاسی مردم مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی به شمار می‌رود.

اولاد قُباد افزود: امام راحل (ره) استقلال سیاسی ملت را با تأکید بر شعار «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» محقق کرد.

وی، آزادی به منزله رهایی از استبداد و سیطره استکبار بر ایران را از دیگر دستاوردهای انقلاب اسلامی بیان و اضافه کرد: این مهم باعث شد ایران به عنوان یک کشور مستقل و آزاده در جهان مطرح شود.

اولاد قُباد با اشاره به نگاه ابزاری رژیم ستمشاهی پهلوی به زنان گفت: مشارکت بخشی و نقش آفرینی زنان در تمام امور انقلاب اسلامی و مدیریت‌ها و صحنه‌های مهم کشور از دستاوردهای نهضت امام خمینی (ره) بود که امروز هم بخشی از امور جامعه بر عهده زنان است.

وی ادامه داد: خودباوری جوانان در عرصه‌های مختلف از دیگر برکات انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) می‌باشد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان مخالفت امام خمینی (ره) با فاصله طبقاتی در جامعه اظهار داشت: امام (ره)، انقلاب اسلامی را انقلاب مستضعفان می‌دانستند.

اولاد قُباد با اشاره به نهادینه سازی اجرای قانون اساسی در جامعه توسط امام خمینی (ره) یادآور شد: وحدت بین همه نیرو‌ها و جریان‌های سیاسی از آرمان‌های امام راحل (ره) بود که اکنون نیز این وحدت کلمه باید حفظ شود.

وی همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام ۱۵ خرداد گفت: این روز سر آغاز نهضت انقلاب اسلامی است که امام خمینی (ره) این روز را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد تا برای مردم یادآوری شود.

اولاد قُباد با بیان اینکه مقام معظم رهبری ادامه دهنده راه امام خمینی (ره) است خاطر نشان کرد: هم اکنون انقلاب اسلامی به عنوان الگوی آزادیخواهان در جهان مطرح شده است.

آیین بزرگداشت بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای ۱۵ خرداد با حضور علی کاظمی نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کوهرنگ و کیار در مجلس شورای اسلامی در دانشگاه شهرکرد برگزار شد.

دانشگاه شهرکرد در غرب مرکز استان چهارمحال و بختیاری (شهرکرد) و کیلومتر ۲ جاده سامان، در ابتدای بلوار رهبر قرار دارد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار