کاهش ۷۰ درصدی تولید شیر با شروع طرح هدفمندی یارانه ، تنها ۲۵ درصد چای مورد نیاز کشور تولید داخل است و قیمت مسکن تا پایان شهریور تغییر نمی‌کند از مهمترین عناوین اقتصادی امروز بوده است.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهم ترین عناوین اخبار اقتصادی امروز به شرح ذیل است:

 
 
تزریق تسهیلات به روستاها از نمونه طرح هایی است که با هدف اشتغالزایی در روستاها مدنظر قرار گرفته،اما در این میان برخی از صاحب نظران اقتصادی معتقدند برای تحقق اهداف از پیش تعیین شده در این خصوص باید الزامات دیگری را نیز مدنظر قرار داد.
 



سرنخ نوسان در بورس/هیجانات منفی شاخص‌ در ماه رمضان
 
یک کارشناس بازار سرمایه گفت: بازار سرمایه در ماه مبارک رمضان دچار نوسانات و هیجانات منفی شده است، این درحالی است که نقدینگی در بازار وجود ندارد که علت این امر را می‌توان، فعالیت سهامداران حقیقی دانست.

 
 
وزیر نیرو گفت: بحث کاهش قیمت تعرفه‌های برق استان سیستان و بلوچستان باید همراه با مصوبه هیات دولت باشد، اما وزارت نیرو می‌تواند برخی اقدامات دیگر را راساً پیگیری کند.
 


 
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با فراهم ساختن زیرساخت‌ها و حل مشکلات بانکی گردشگران خارجی، می‌توان موجب جذب توریست و توسعه صنعت گردشگری و در نهایت اشتغال زایی شد.



 
رئیس اتحادیه چایکاران گفت: با وجود تولید سالانه ۳۰ هزارتن چای در کشور، تنها ۲۵ درصد نیاز کشور از طریق تولید داخلی تأمین می‌شود و این درحالی است که روزگاری تولید چای ۷۰ هزارتن معادل دوبرابر تولید فعلی بود.



 
پرونده بسته بودن نماد بانک‌ها در بورس مدت‌ها است که مطرح است و برخی مسئولان سازمان بورس هم وعده داده بودند که نمادهای بسته را در کوتاه‌ترین زمان ممکن با حل مشکلات مرتبط با صورت‌های مالی آنها باز خواهند کرد.


 
رییس اتحادیه مشاوران املاک کشوری گفت: در اواخر شهریور ماه بازار خرید و فروش مسکن به سمت رونق حرکت می‌کند و تا آن زمان شاهد افزایش قیمت نخواهیم بود.


 
 
 
پرداخت 10 تا 20 هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط با هدف افزایش ظرفیت 10 هزار واحد تولیدی، از کارهایی است که مد نظر وزارت صنعت قرارگرفته، اما بسیاری از کارشناسان معتقدند،گرۀ تولید صرفاً با چنین پرداخت‌ها و حمایت‌های تک بعدی باز نخواهد شد.




 
باشروع طرح هدفمندی یارانه در کشور نه تنها افزایش سرانه مصرف تحقق نیافت بلکه برخی خانوار‌ها با افزایش قیمت لبنیات چاره‌ای جز کاهش وعده‌های مصرفی شیر و سایر فرآورده‌ها نداشتند.




 
 
کارشناس نظام بانکداری گفت: وابستگی اقتصاد به نفت باعث می‌شود که رشد اقتصادی تداوم نیابد و اگر به سمتِ افزایش واقعی صادرات غیر نفتی نرفته و تنها به سفرۀ باز درآمدهای نفتی اتکا کنیم، اقتصاد ما دچار رکود می‌شود.




 
رئیس اتحادیه دامداران گفت: افزایش تعرفه واردات از ۵ به ۱۰ درصد، تغییر ارز مبادله‌ای به آزاد و ممنوعیت واردات همزمان با فصل برداشت، از جمله عواملی است که بر قیمت جو تأثیر گذاشته است.


 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار