همزمان با ماه رمضان و در آستانه ۱۴ و ۱۵ خرداد، محافل انس با قرآن در رده‌های بسیج و سپاه چهارمحال و بختیاری برپا شد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ همزمان با ماه مبارک رمضان و بهار قرآن و در آستانه ۱۴ خرداد بیست و هشتمین سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی (ره) و سالروز قیام خونین ۱۵ خرداد، محافل جزء خوانی و انس با قرآن کریم در ناحیه بسیج عشایری و بسیج دانشجویی چهارمحال و بختیاری، سپاه ناحیه شهرستان شهرکرد و سپاه ناحیه شهرستان بروجن برپا شد.

شرکت کنندگان در این محافل معنوی و نورانی، ثواب قرائت آیات وحی را به روح بلند و ملکوتی بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و شهدای والامقام قیام خونین ۱۵ خرداد هدیه کردند.

گفتنی است: حضرت امام خمینی (ره) رهبر فقید انقلاب اسلامی ایران در ۱۴ خرداد ۱۳۶۸ هجری شمسی و در سن ۸۷ سالگی به ملکوت اعلی پیوست.

همچنین به دنبال انتشار خبر دستگیری امام خمینی (ره) در پانزدهم خرداد سال ۱۳۴۲ توسط عوامل رژیم ستمشاهی پهلوی در شهر مقدس قم، تظاهرات و قیام مردمی در شهرهای قم و تهران و نقاط مختلف کشور به راه افتاد که بر اثر تیراندازی مأموران رژیم، تعداد زیادی از مردم شهید و زخمی شدند. از این روز به عنوان سرآغاز نهضت و انقلاب اسلامی مردم ایران یاد می‌شود. امام خمینی (ره) هم ۱۵ خرداد را برای همیشه عزای عمومی اعلام کرد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار