نیروی انتظامی باید اقدامات کنترلی را برای جلوگیری از ورود دامهای بیمار تشدید کند.

هادی مقیمی  فرماندار اردکان  درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت: برای پیشگیری و کنترل این بیماری باید نظارت بر کشتارگاه ها و مراکز عرضه گوشت افزایش یابد و مردم با راه های پیشگیری از بروز آن آشنا شوند.

مقیمی افزود: آموزش و اگاهی بخشی به مردم می تواند از انتقال این بیماری جلوگیری کند و این موضوع باید در دستور کار مسئولان ذیربط قرار گیرد.

وی نظارت لازم بر کشتارگاه دام شهرستان و ارائه آموزش مشترک توسط شبکه بهداشت و درمان، مرکز بهداشت کار و شبکه دامپزشکی ضروری دانست.

فرماندار اردکان تصریح کرد: برای پیشگیری و مبارزه با این بیماری و با توجه به موقعیت این شهرستان که دروازه ورودی استان یزد می باشد باید نیروی انتظامی اقدامات کنترلی را برای جلوگیری از ورود دامهای بیمار تشدید کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اردکان نیز گفت: دام مبتلا به بیماری تب کریمه کنگو هیچ گونه علامتی ندارد و از همین رو باید از مصرف گوشت تازه خودداری وپس از ذبح دام ، گوشت به مدت 24 ساعت در دمای منفی یک تا چهار درجه زیر صفر قرار بگیرد تا قابل استفاده شود.

سیدمحمد پورهاشمی افزود: شهروندان گوشتی را که تهیه می کنند در منزل حدود چهار ساعت در دمای فریزر نگهداری تا اطمینان بیشتری از سالم بودن آن حاصل کنند و هنگام پاک کردن گوشت از دستکش استفاده شود.

اردکان با 98 هزار نفر جمعیت در 60 کیلومتری شمال شهر یزد واقع شده است.

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.