سال های متمادی از فعالیت رشته فوتبال در استان یزد می گذرد ولی هنوز باشگاه مشخصی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  دبیر هیات فوتبال استان یزد گفت: ارتقای جدی و عملی فوتبال استان برای آینده تنها در گرو توجه به تیم های پایه و همچنین تشکیل باشگاه های قوی است.  
 
صادق شاکری در نشست مسئولان تیم های فوتبال استان یزد در لیگ برتر که در سالن ویژن ورزشگاه شهید نصیری برگزار شد افزود: به رغم اینکه سال های متمادی از فعالیت رشته فوتبال در استان یزد می گذرد ولی هنوز باشگاه مشخصی وجود ندارد و در مسابقات فقط تیم ها شرکت می کنند. 

وی ادامه داد: علت موفقیت اکثر استان ها در فوتبال ایران بخاطر این است که آنها دارای باشگاه های قوی و منسجم هستند و تیم های آنها در قالب باشگاه در مسابقات شرکت می کنند. 

دبیر هیات فوتبال استان یزد گفت: هم اکنون در مسابقات مختلف فوتبال استان یزد که در قالب لیگ های مختلف برگزار می شود ما فقط شاهد حضور تیم ها هستیم و خبری از باشگاه های قوی وجود ندارد. 

شاکری گفت: تا تیم ها در قالب باشگاه های مصوب فعالیت نکنند قطعا رشته فوتبال در یزد به رغم ظرفیت های خوبی که وجود دارد به جایی نمی رسد و باید همه کمک کنیم تا باشگاه ها شکل بگیرد. 

وی تصریح کرد: طبق مقررات فدراسیون فوتبال برای حضور تیم ها در لیگ های برتر در استان ها و یزد باید ابتدا باشگاه ها شکل بگیرند و تمام فعالیت ها در قالب آن اجرایی شود.

دبیر هیات فوتبال استان یزد گفت: اگر تیمی در قالب باشگاه دارای فعالیت نباشد طبق مقررات فدراسیون فوتبال حق شرکت در مسابقات متعدد لیگ های برتر استان ها را ندارد. 

شاکری گفت: تیم ها برای اینکه بخواهند در قالب یک باشگاه فعالیت کنند باید مراحل قانونی را سپری نمایند بنابراین باید در فصل جاری رقابت ها برای گرفتن پروانه جدی اقدام کنند. 

وی اظهار داشت: طبق مقررات و آیین نامه امسال برگزاری مسابقات فوتبال لیگ برتر استان ، هر تیمی که در لیگ امسال حضور دارد باید حداقل به دلخواه خود یک تیم پایه داشته باشد. 

دبیر هیات فوتبال استان یزد گفت: برای توسعه و ارتقای فوتبال استان یزد قطعا راهی جز این وجود ندارد که باید بیش از گذشته به تیم های پایه و برگزاری مسابقات منظم و مستمر آنها در چارچوب مقررات ارزش قائل شد. 

شاکری گفت: حرکت صحیح فوتبال استان یزد در گرو حضور تیم های پایه مختلف از سطح مناطق و شهرستان های استان در لیگ است و امسال با جدیت توسط هیات فوتبال پیگیری می شود. 

وی گفت: مسابقات فوتبال پایه استان امسال در نیمه دوم تیرماه و همچنین لیگ برتر بزرگسالان نیز از 16 شهریورماه با حضور 11 تیم در قالب یک گروه و بصورت دوره ای برگزار می شود. 

دبیر هیات فوتبال استان یزد گفت: تمام تیم ها باید نسبت به تکمیل و ارائه مدارک خود برای حضور در مسابقات در چارچوب آیین نامه اجرایی و مقررات فدراسیون اقدام کنند. 

در این نشست تعدادی از روسای کمیته های هیات فوتبال استان و همچنین مسئولان تیم های لیگ برتر به طرح نظرات خود در خصوص برگزاری هرچه بهتر رقابت ها پرداختند. 

در لیگ برتر فوتبال استان یزد 11 تیم از مناطق و شهرستان های مختلف حضور دارند . 

انتهای پیام/ ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.