طرح تفکیک زباله از مبدأ در شهرکرد اجرا می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ طرح تفکیک زباله از مبدأ با هدف مدیریت بهینه پسماند و با همکاری بخش خصوصی در شهرکرد مرکز استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.

گودرز امیری معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان ارتباط مستقیم مدیریت پسماندهای خانگی و شهری در حیات و سلامت شهروندان گفت: ترویج مدیریت پسماند و تفکیک زباله نیازمند فرهنگ سازی در جامعه است.

وی افزود: پسماندهای شهری بخشی از سرمایه‌های یک شهر محسوب می‌شود که در صورت مدیریت منسجم و تفکیک و بازیافت اصولی زباله، می‌توان بخشی عمده آن را به چرخه مصرف بازگرداند.

نورالله غلامیان شهردار شهرکرد نیز با اشاره به سرمایه گذاری ۶ میلیارد ریالی بخش خصوصی در اجرای طرح تفکیک زباله این شهر گفت: به طور متوسط روزانه بیش از ۱۳۰ تن زباله در شهرکرد تولید می‌شود که تفکیک آن ضروری است.

وی افزود: با راه اندازی شرکت تفکیک زباله از مبدأ، بخش زیادی از زباله خشک و قابل بازیافت شهرکرد جداسازی خواهد شد.

غلامیان ادامه داد: حدود ۲۵ درصد از زباله تولیدی شهرکرد را پسماند خشک و قابل بازیافت تشکیل می‌دهد که با فعال شدن ۱۲ دستگاه خودروی نیمه سنگین و سبک بخش خصوصی در طرح تفکیک پسماند از مبدأ، می‌توان این میزان حجم زباله را تفکیک و جداسازی کرد.

شهرکرد مرکز چهارمحال و بختیاری دارای حدود ۱۶۰ هزار نفر جمعیت است و با ۲۰۶۶ متر ارتفاع از سطح دریا، مرتفع‌ترین مرکز استان در کشور به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.