کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش باد شمال غربی به همراه گرد و خاک و همچنین ادامه تلاطم دریا به ویژه در سواحل مرکزی و جنوبی استان می باشد.

تداوم گرد و خاک/ تلاطم دریا
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده تداوم وزش باد شمال غربی به همراه گرد و خاک و همچنین ادامه تلاطم دریا به ویژه در سواحل مرکزی و جنوبی استان می باشد. پیش بینی می شود ابتدا در سواحل شمالی استان و تا اواخر وقت به تدریج در سواحل مرکزی و جنوبی استان از سرعت وزش باد و همچنین ارتفاع موج کاسته شود. انتظار می رود با کاهش سرعت باد و ارتفاع موج از عصر امروز شرایط برای ترددهای دریایی در سواحل شمالی استان و طی امشب در سواحل مرکزی استان مهیا شود.

وی افزود: بر این اساس، آسمان صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و گاهی گرد و خاک و در برخی نقاط همراه با غبار محلی را شاهد خواهیم بود.

مساعدی گفت: جهت باد نیز شمال تا شمال غربی در مناطق شمالی با سرعت 10 تا 32 کیلومتر در ساعت و در مناطق مرکزی و جنوبی با سرعت 18 تا 44 کیلومتر در ساعت از اواخر وقت 14 تا 36 کیلومتر در ساعت خواهد بود.
 
کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: همچنین ارتفاع موج نیز سواحل شمالی 30 تا 90 سانتی متر، سواحل مرکزی 90 تا 150 سانتیمتر از امشب 30 تا 90 سانتیمتر ، در سواحل جنوبی 100 تا 210 سانتیمتر از فردا 60 تا 120 سانتیمتر است.
 
وی ادامه داد: فردا زمان مد اول دریا ساعت 05:33 دقیقه بامداد ،جزر اول ساعت 11:26، مد دوم ساعت 16:35 دقیقه و جزر دوم دریا ساعت 23:03 دقیقه خواهد بود.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.