واکاوی اندیشه‌های استکبار ستیزی امام خمینی (ره) در شبکه یک

مستند «اندیشه‌های جاوید» با محوریت نشان دادن استکبار ستیزی امام خمینی (ره) امروز از شبکه یک سیما پخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه یک سیما؛ مستند «اندیشه‌های جاوید» به موضوع تفکرات امام خمینی در موضوع استکبارستیزی می پردازد.
 
در این مستند به مخالفت‌های آشکار امام خمینی (ره) با سیاست‌های آمریکا در ایران در بحث کاپیتالاسیون آغاز می‌شود و با لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی ادامه می‌یابد. لایحه انجمن‌های ایالتی و ولایتی بخشی از اصلاحات مورد نظر شاه مخلوع و آمریکا بود که در آن از شرایط انتخاب‌کنندگان و انتخاب شوندگان قید اسلام حذف و به جای سوگند به قرآن نیز سوگند به کتاب آسمانی قید شده بود که با مخالفت صریح و شدید حضرت امام مواجه شد.
 
مستند «اندیشه‌های جاوید» همچنین پس از پرداختی به تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان، روایتگر رهبری امام در شکل گیری نهضت انقلاب و پیروزی آن در بهمن 1357 خواهد بود. این مستند در پایان عملیات نظامی نیروهای ارتش آمریکا به نام عملیات پنجه عقاب برای آزادسازی آمریکایی‌های گروگان گرفته شده در تسخیر لانه جاسوسی و شکست این عملیات نظامی در صحرای طبس را به تصویر می‌کشد.
 
مستند 25 دقیقه‌ای «اندیشه‌های جاوید» به تهیه‌کنندگی سهراب فاضلیان کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیما، امروز 13 خرداد حوالی ساعت 17:45 و تکرار آن یکشنبه 14 خرداد ساعت 7:15 پخش خواهد شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار