توزیع بیش از 320 هزار جلد کتاب مکمل فعالیت های پرورشی، از مهمترین اقدامات حوزه پرورشی آموزش و پرورش فارس است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد نظری معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس در اجلاس روسای ادارات آموزش و پرورش سراسر فارس گفت: اجرای هدایت تحصیلی باید با ظرافت خاصی انجام شود تا با رفع نگرانی و جلب رضایت والدین و دانش آموزان، موجب هدایت صحیح دانش آموزان با توجه به نیازهای آینده جامعه به رشته های مختلف شود.

 
وی اجرای صحیح هدایت تحصیلی را موجب کاهش هزینه های جامعه دانست و افزود: برای هدایت تحصیلی صحیح و اجرای متوازن رشته ها نیازمند زیر ساخت های مختلفی در جامعه  است که هم اکنون این زیر ساخت ها چندان مهیا نیست و لازم است روسای ادارات با توجه ویژه به این امر زمینه رضایت حداکثری خانواده ها را فراهم کنند.
 
نظری بیان کرد: در راستای آموزش مفاهیم دینی و مذهبی به دانش آموزان، فعالیت های زیادی در آموزش و پرورش فارس انجام شده که از آن جمله می توان به فعال کردن مجدد دارالقرآن ها اشاره کرد به نحوی که هم اکنون 70 دارالقرآن در سراسر فارس به امر آموزش قرآن مشغول هستند.
 
وی برگزاری گسترده مسابقات قرآن با همکاری اداره اوقاف در سطح استان فارس، وجود بیش از 780 ساعت  رسمی محتوای قرآنی در کتب درسی از سال اول ابتدایی تا پایان پیش دانشگاهی، چاپ 64 عنوان کتاب مکمل فعالیت های پرورشی و قرآنی در تیراژ 320 هزار جلد  و توزیع آن در مدارس و سایر برنامه های تربیتی همچون برگزاری اردو و فعالیت های تابستانی مدارس را از مهمترین اقدامات حوزه پرورشی آموزش و پرورش فارس در سال های اخیر برشمرد.
 
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس تصریح کرد: همه این فعالیت ها در راستای سند تحول بنیادین و خواسته نظام و مقام معظم رهبری است که نشان از توجه ویژه نهاد تعلیم و تربیت به امر آموزش های دینی و اخلاقی در مدارس است.
 
وی ادامه داد: با نزدیک شدن به فصل تابستان و تعطیلی مدارس لازم است روسای ادارات با برنامه ریزی صحیح، زمینه گسترش فعالیت های تابستانی و جذب حداکثری دانش آموزان برای سپری کردن اوقات فراغت مناسب را در مراکز فرهنگی زیر نظر آموزش و پرورش فراهم  کنند.   
 
رئیس مرکز مشاوره آموزش و پرورش فارس نیز در این گردهمایی اظهار کرد: مسیر تعیین شده برای هدایت تحصیلی حاصل فعالیت های متخصصان این امر در طی سال های اخیر است.
 
کامران حکمت با تاکید بر لزوم آگاهی بخشی به والدین در امر هدایت تحصیلی اضافه کرد: با توجه به رشد صنایع و مراکز تولیدی و بازارهایی که در سال های آینده برای رشته های مختلف تحصیلی ایجاد خواهد شد می توان نسبت به آگاهی بخشی به والدین اقدام کرد.
 
وی بیان کرد: توجه به امر صحیح انتخاب رشته و هدایت تحصیلی دانش آموزان بسیار با اهمیت است چرا که هدایت دانش آموزان بدون توجه به توانمندی و استعدادهای آن ها و بدون در نظر گرفتن علاقه مندی آن ها در گرایش به رشته های مختلف می تواند زمینه بروز بسیاری از مشکلات را چه از نظر روحی برای دانش آموزان  و چه از نظر اجتماعی  برای کل جامعه ایجاد کند.
 
رئیس مرکز مشاوره آموزش و پرورش فارس گفت: اجبار و الزام دانش آموزان برای انتخاب یک رشته خاص توسط والدین، بدون توجه به الزاماتی همچون توانایی، علاقه مندی  و همچینن امکانات و نیازهای آینده جامعه می تواند بر آینده فرزندان شان تاثیر منفی داشته باشد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.