6 هزار و ۲۸۵ متر شبکه توزیع آب در شهرهای نوشهر، پول و کجور پارسال اصلاح و توسعه یافت.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، موسوی مدیر امور آبفاشهری نوشهر از اصلاح و توسعه ۶هزار و ۲۸۵ متر شبکه توزیع آب در شهرهای نوشهر، پول و کجور طی سال گذشته خبر داد .

وی افزود: در این مدت ۲۸۹۰ کنتور معیوب در شهرهای نوشهر، پول و کجور شناسایی که نسبت به تعویض ۷۴۶ کنتور آب اقدام شد.

مدیر امور آبفاشهری نوشهر با اشاره به وجود ۴۲۱۰ مشترک در بخش فاضلاب در شهر نوشهر گفت: تا کنون۵۷ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب در این شهر احداث و ۳۸۲۲ فقره سیفون فاضلاب نصب شد که از این تعداد ۳۹۸ فقره انشعاب فاضلاب خانگی و تجاری در اقطار ۱۱۰،۱۲۵ و ۱۶۰ میلی متری در سال گذشته نصب و جاری سازی شد.

موسوی با بیان اینکه ۲۲۰۰ متر شبکه جمع آوری فاضلاب در سطح شهر نوشهر در سال ۹۵ احداث شد، افزود: در این مدت ۲میلیون و ۵۹۹ هزار و ۱۹۰ متر مکعب فاضلاب خانگی و تجاری جمع آوری و تصفیه شد.

وی گفت: ۱۴۰۰۰ متر شبکه فاضلاب یک سال گذشته در این شهر شست وشو شد.

مدیر امور آبفاشهری نوشهر بر نظارت روند تامین، انتقال و توزیع آب شرب سالم و بهداشتی برای مشترکین تاکید کرد و افزود : در بخش بهداشت و کنترل کیفی آب ، این امور طی سال گذشته اقدام به نمونه برداری دوره ای به صورت ماهانه، فصلی و انجام آزمایشات شیمیایی، فیزیکی و میکروبی از منابع تامین، مخازن و شبکه توزیع به تعداد ۱۷۵ مورد و آزمون کلرسنجی به تعداد ۴۳۳۷ مورد با صد در صد مطلوبیت کرد.

موسوی ادامه روند اجرای شبکه و فرعی جمع آوری فاضلاب شهری، نصب سیفون و فروش انشعاب، اجرای طرح ارتقای ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب با هزینه ۱۷۰ میلیارد ریال و طرح احداث مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب با برآورد هزینه ۳۰۰ میلیارد ریال، تهیه و حمل و نصب و راه اندازی تجهیزات الکترومکانیکال و تکمیل ایستگاه پمپاژ f.s۵ نوشهر ، نصب ۲۱۵ فقره انشعاب فاضلاب از مهمترین برنامه های این امور در بخش فاضلاب طی سالجاری برشمرد.

وی گفت : در بخش آب اجرای طرح حصارکشی و محوطه سازی تاسیسات آبرسانی اسپی او، خرید لوله و اتصالات، اصلاح و توسعه شبکه توزیع در شهرهای نوشهر، کجور و پول با ۵۴ هزار و ۵۶۲ میلیون ریال اعتبار از محل تبصره ها و حفر و تجهیز یک حلقه چاه آب شرب در شهر کجور و استاندارد سازی انشعابات خانگی در شهر پول نیز امسال اجرا می شود.

انتهای پیام/آ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.