امام جمعه میاندوآب گفت: اجرای سند ۲۰۳۰ یونسکو یعنی از بین بردن مبانی دینی و جای تعجب است که مسئولی آگاهانه می‌گوید آن را امضا کرده ایم، ولی اجرا نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام والمسلمین حمید حسن زاده در خطبه های نماز جمعه این هفته میاندوآب با اشاره به ویژگی ها و تفاوت های سیاست الهی و شیطانی، اظهار کرد: در سیاست الهی اصل بر خدامحوری و حق محوری است ولی در سیاست شیطانی اصل بر سلطه بر انسان هاست و کاری بر حق و باطل ندارند.
امام جمعه میاندوآب افزود: در سیاست الهی، هدف وسیله را توجیه نمی کند و انسان ها برای شکست رقیب خود دست به هر ابزاری نمی زند، بلکه در مسیر خدا و اهداف الهی حرکت کرده و نگاه و حرکت وی رنگ خدایی دارد.
وی با بیان اینکه سیاستمداران در سیاست شیطانی مردم را فریب می دهند، گفت: نمونه این سیاستمداران، آمریکاست که ترامپ رئیس جمهور این کشور در روز انتخابات به عربستانی که اگر از حکام آن در مورد انتخابات بپرسی، جوابی ندارند، سفر کرده و کشوری را که بیش از ۷۵ درصد واجدین شرایط و نزدیک به ۴۵ میلیون نفر در انتخابات شرکت کرده اند را ضد حقوق بشر می نامند.
حسن زاده تصریح کرد: بهترین جمله و تعبیر را در این مورد مقام معظم رهبری فرمودند و گفتند که عربستان مانند گاوشیرده است که شیر او را می دوشند و سپس آن را ذبح می کنند.
خطیب نماز جمعه میاندوآب با بیان اینکه "به من چه” در سیاست الهی جایی ندارد، اظهار کرد: باید در مقابل سند آموزشی ۲۰۳۰ یونسکو که رواج قانون های غربی در کشور اسلامی است، واکنش نشان داده و مقابل آن بایستد.
وی افزود: کسانی که طرفدارقانون ۲۰۳۰ هستند، یا آن را نخوانده اند و با آن آشنا نیستند و یا دوست شیطان هستند و اجرای سند ۲۰۳۰یونسکو یعنی از بین بردن مبانی دینی و جای تعجب است که مسئولی آگاهانه می گوید آن را امضا کرده ایم ولی اجرا نمی کنیم.
حسن زاده گفت: قطار انقلاب در حال حرکت است و در این راه اگر کسی از مبانی دینی فاصله بگیرد و اگر عده ای در راه انحرافی قدم بردارند، بدانند که مااز راه حقیقت جدا نمی شویم و از حقیقت دفاع کرده و این انقلاب را به سرمنزل مقصود می رسانیم.
امام جمعه میاندوآب اظهار کرد: کسانی که مسئول هستند و یا قلم آنها تاثیرگذار است، بدانند که این مسئولیت ها همه رفتنی هستند و باید در مدت مسئولیت خویش قوانین خداپسند وضع و در جامعه پیاده کنند نه قوانینی که اجنبی پسند و غرب پسند است.
وی افزود: ما برای این انقلاب خون ها داده ایم و هنوز هم شهید می دهیم و فردای قیامت باید پاسخگوی رفتار و عملکرد و قوانینی که وضع کرده ایم، باشیم، آیا قوانینی که وضع کرده ایم خداپسند هستند یا کفر پسند.
حسن زاده با بیان اینکه بر طبل توخالی قوانین غیرشرعی زدن در شان مسئول نظام اسلامی نیست، تصریح کرد: باید شجاعانه در مقابل خلاف شرع و قوانینی که عزت ما را زیر سوال می برد، ایستاد و روزه و نمازهای ما باید باخاصیت باشند.
امام جمعه میاندوآب با اشاره به اینکه آمریکا شیطان واقعی و بزرگ و دشمن ماست، اظهار کرد: کسی که با آمریکا، شیطان بزرگ جلسه می گذارد خودش شیطان است و دیگر معنی ندارد که به شیطان سنگ بزند.
وی افزود: حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در کربلا با ۷۲ نفر از یارانش ماندند ولی از حق و عدالت دست برنداشتند و امروز نیز ما وظیفه داریم تا در مقابل دشمنان بایستم و دست از حق و حقیقت گویی برنداریم.
حسن زاده گفت: حضرت امام خمینی(ره) در دوران طاغوت شجاعانه در مقابل حکومت طاغوت ایستادند و ما نیز باید شجاع بوده و همیشه طرفدار حق و حقیقت باشیم.
امام جمعه میاندوآب با ابراز تاسف برای کسانی که بی تفاوت هستند و می گویند از حکومت و سیاست فاصله بگیر تا محبوب باشی، تصریح کرد: نباید برای بدست آوردن موقعیت اجتماعی به نفع این و آن صحبت کنیم، تا سخنرانی اش گیرا باشد، این لباس را پوشیده ایم تا از حریم اباعبدالله الحسین(ع) دفاع کنیم نه اینکه از حریم عمر سعدها دفاع کنیم.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.