بودجه‌های فرهنگی دستگاه‌های اجرایی فارس برای برگزاری جشنواره رضوی هزینه شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سید علی‌محمد موسوی مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری با اشاره به وضع نامطلوب کتابخوانی در استان فارس گفت: سرانه مطالعه در جامعه بسیار پایین است و گسترش شبکه‌های اجتماعی نیز این معضل را افزایش داده و کتاب و کتابخوانی را مهجورتر کرده است، در این صورت لازم است که با فراهم‌کردن فضا و امکانات لازم برای علاقه‌مندان،‌آن‌ها را به سوی کتاب و کتابخوانی سوق دهیم.
 
موسوی با بیان اینکه در حال حاضر جشنواره کتابخوانی رضوی بستر مناسبی را برای انجام کار برجسته و تأثیرگذار فرهنگی فراهم کرده است، افزود: با توجه به اهمیت این جشنواره در مباحث فرهنگی استان، مهندس افشانی استاندار فارس و هادی پژوهش معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری نیز در زمینه برگزاری هرچه بهتر این جشنواره و ضرورت حضور و حمایت همه دستگاه‌ها در این قضیه تأکید کرده‌اند.
 
وی ادامه داد: مجموعه استانداری فارس با تمام توان در زمینه جشنواره کتابخوانی رضوی ورود خواهد کرد و تمام تلاش خود را در راستای برگزاری این جشنواره انجام خواهد داد و انتظار است که دستگاه‌های حاضر نیز با توجه به بودجه‌های فرهنگی خود، به تعهداتشان در قبال این جشنواره عمل کنند.
 
موسوی با بیان اینکه براساس گزارش اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان، دو سال است که جشنواره کتابخوانی رضوی در استان به همت اداره‌کل‌ کتابخانه‌های عمومی برگزار می شود، اظهار داشت: پارسال حدود 10هزار نفر در فارس در این جشنواره شرکت کرده‌اند که البته این تعداد نسبت به جمعیت استان رقم زیادی نیست و انتظار بر این است که در این دوره از جشنواره، به‌دلیل وجود بخش ویژه احمدبن‌موسی(ع) و با همکاری تمامی دستگاه‌ها تعداد شرکت‌کنندگان به دو برابر افزایش یابد.
 
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس نیز با بیان اینکه بنای جشنواره رضوی بر مشارکت گذاشته شده است، گفت: برگزاری پرشورتر این جشنواره نیاز به همکاری هرچه بیشتر همه دستگاه‌های استانی به‌ویژه صداوسیمای مرکز فارس و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز دارد.
 
روح‌الله منوچهری با اشاره به اینکه این رویداد از دو جهت  مقدس است، افزود: جشنواره کتابخوانی رضوی هم به مقوله پر اهمیت کتاب و کتابخوانی توجه دارد و هم به سیره ائمه اطهار می‌پردازد، اما متأسفانه تاکنون نتوانسته‌ایم در استان آنگونه که شایسته شخصیت احمدبن‌موسی(ع) است، اقدام کنیم.
 
وی با اشاره به اینکه امسال برای دومین سال پیاپی است که نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اجرای این جشنواره را بر عهده گرفته است، ادامه داد: پارسال اجرای این برنامه با کتابخانه‌های عمومی بوده که آمار شرکت‌کنندگان در آن تفاوت چشمگیری با سال‌های گذشته داشت و پیش‌بینی‌ها بر این است که امسال نیز این آمار بیشتر خواهد شد.
 
منوچهری به شرایط هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی اشاره و عنوان کرد: امسال با توجه به نظرات بسیاری از دوستان و رایزنی‌های بسیار، بخش‌های ویژه حضرت معصومه(س) و حضرت احمدبن‌موسی (ع) نیز به این جشنواره اضافه شده است و این بخش فرصت خوبی برای تبیین و معرفی هرچه بیشتر شخصیت و خصایل احمدبن‌موسی (ع) در کشور است.
 
وی با بیان اینکه این جشنواره در سه سطح کودک، نوجوان و بزرگسال و به دو صورت فردی و خانوادگی خواهد بود، از توزیع 2800جلد از کتاب‌های جشنواره رضوی در سطح استان خبر داد و افزود: منابع این جشنواره هم به صورت چاپی و هم به‌صورت فایل‌های الکترونیک و کتاب گویا فراهم است و علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت مکتوب و آنلاین در این جشنواره شرکت کنند.
 
سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی فارس تصریح کرد: اختتامیه این جشنواره نیز در دهه کرامت است و علاوه بر برگزاری اختتامیه به صورت کشوری، مراسم پایانی و اهدای جوایزی به‌صورت استانی هم برگزار خواهد شد، افزون بر آن دستگاه‌های استانی نیز می‌توانند با استفاده از کدهای ویژه خود، به صورت درون‌سازمانی قرعه کشی کرده و به شرکت‌کنندگان سازمان خود در جشنواره رضوی جوایزی اهدا کنند.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار