استاندار کرمانشاه گفت:راه آهن کرمانشاه بخشی از راه آهن غرب کشور در مسیر افتتاح قرار گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ اسدالله رازانی افزود: پایان بهار امسال (۱۳۹۶) را زمان افتتاح این پروژه می‌داند وگفت: مانع ویژه‌ای بر سر راه تحقق آن وجود ندارد.

وی گفت: راه آهن غرب کشور دو مرحله اصلی دارد؛ ۱ - اراک به کرمانشاه ۲ - کرمانشاه به مرز خسروی شهرستان قصرشیرین.ریل قطار در سال ۱۳۹۱ به ملایر رسید و امسال، از حدود یک ماه پیش هم به فیروزان در مرز دو استان همدان و کرمانشاه رسیده است.

طبق گفته کمالی رئیس کارگاه‌های راه آهن ملایر – کرمانشاه، هم اکنون حدود کمتر از ۵۰ کیلومتر از عملیات روسازی آن باقی مانده که با توجه به پیشرفت مناسب کار، انتظار اتصال زودهنگام فیروزان به کرمانشاه را داریم.

رخشان پور رئیس کارگاه ایستگاه راه آهن کرمانشاه هم این ایستگاه را چه از لحاظ شکل ترمینال اصلی و خدمات آن، و چه از نظر نزدیکی به فرودگاه و ترمینال بین شهری کرمانشاه، منحصر به فرد خواند.

ساخت راه آهن غرب کشور از حدود ۱۵ سال پیش کلید خورد و روند احداث آن تا امروز راهی پر پیچ وخم را پیموده است. در مسیر این راه آهن از ملایر تا کرمانشاه، ۵ دهنه تونل و ۷ دهنه پل رودخانه‌ای وجود دارد که همه آن‌ها را مهندسان و متخصصان ایرانی ساخته اند.

اهمیت راهبردی راه آهن غرب کشور با اتصال به شهرستان قصرشیرین که دو مرز رسمی و بین المللی خسروی و پرویزخان دارد و بیش از نیمی از کل صادرات ایران به عراق از این دو مرز صورت می‌گیرد، چند برابر هم می‌شود.

انتهای پیام/ز



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میثم
۱۸:۰۵ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
برا ثبت نام کا ر کجا برم برا راه اهن