نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: حضرت امام(ره) دارای خصوصیت هایی بودند که مقام معظم رهبری به طور کامل ادامه دهنده آن راه هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت الله اسد الله ایمانی در خطبه های نماز جمعه نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز شیراز با اشاره به فرارسیدن سالروز رحلت حضرت امام(ره) تاکید کرد: امام(ره) دارای دو خصوصیت بسیار ویژه و بارز بود که اولین آن عشق به اسلام، دفاع از اسلام، اعتقاد و باور به اسلام بود و در این خصوص هیچگونه تعارفی با کسی نداشت.
 
وی ادامه داد: هرکجا پای اسلام بود امام(ره) به هیچکس تعارف نداشت و شاهد بودیم زمانیکه جبهه ملی در خصوص لایحه قصاص اعتراض داشت، امام(ره) چگونه در برابر آنها ایستادند.
 
امام جمعه شیراز تصریح کرد: برای عهدی در مقابل اسلام و احکام اسلامی ارزش قائل نبود زیرا دفاع از اسلام اصل اول زندگی ایشان بود.
 
آیت الله ایمانی تصریح کرد: ای کاش امروز امام(ره) بودند و مشاهده می کرد که چگونه برخی از افراد در مطبوعات با اصول اسلام بازی و قوانین اسلام را به بازی می گیرند.
 
وی با اشاره به خصوصیت بارز دوم امام(ره) یادآور شد: ارزش قائل بودن برای مردم، حفظ کرامت، حرمت و ارزش مردم دیگر خصوصیت ایشان بود که مردم را ابزاری برای سیاست قرار نمی دادند.
 
نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: این خصوصیت به طور کامل در مقام معظم رهبری قابل روئیت است، دفاع از اسلام و در کنار مردم بودن خصوصیت رهبری است و حفظ مردم را جزء اصل های خدشه ناپذیر انقلاب اسلامی می دانند.
 
آیت الله ایمانی تصریح کرد: رهبری توانستند طی این ۲۸ سال بحران های عظیمی را که دشمنان قسم خورده با کمک هواداران داخلی ایجاد کرده بودند خنثی کنند.
 
وی ادامه داد: پروژه مطبوعات زنجیره ای که همگان دیدند چه مسائلی را در کشور ایجاد کرده بودند با درایت رهبری مهار شد.
 
امام جمعه شیراز افزود: پروژه فشار ار پایین و چانه زنی از بالا در دستور کار قرار گرفته بود که مقام معظم رهبری فرمودند که اگر این راه ادامه پیدا کند دوران امام حسین(ع) می شود نه دوران امام حسن(ع).
 
آیت الله ایمانی تاکید کرد: کودتای ۱۸ تیر سال ۷۸ که با کمک مردم مهار شد و فتنه بزرگ ۸۸ که ۸ ماه کشور را از پا انداختند و امروز گروهی شعار رفع حصر می دهند.
 
وی تصریح کرد: رفع حصر ممکن است اما در دادگاه به مشکلات ایجاد شده در این ۸ ماه پاسخ دهند، شهید شدن تعدادی از بسیجیان و.... از موارد مهم است.
 
امام جمعه شیراز تاکید کرد: مقام معظم رهبری طی این سالها کشتی انقلاب را به سلامت به ساحل رساندند و امروز در منطقه و جهان دارای جایگاه والایی هستیم.
 
نماینده ولی فقیه در فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادامه تحریم ها بر علیه کشور، گفت: باید راه های عملی در اقتصاد را در پیش بگیریم را موفق باشیم نه اینکه رفتارهای رئیس جمهور آمریکا را مخالف روح برجام بدانیم.
 
آیت الله ایمانی تاکید کرد: باید به اقتصاد و تولید توجه کنیم و در این راه به مردم اعتماد داشته باشیم تا مشکلات برطرف شود و کاری به برجام و یا غیر برجام نداشته باشیم.
 
وی ادامه داد: باید به مردم اعتماد کنیم و به جای سوال کردن در خصوص روح برجام به فکر کار باشیم.
 
نماینده ولی فقیه در فارس ادامه داد: اگر دولت گوش به فرمان مقام معظم رهبری است چرا به موضوع سند ۲۰۳۰ توجه نمی شود.
 
آیت الله ایمانی تاکید کرد: کمیسیون فرهنگی مجلس و شورای انقلاب فرهنگی باید در گذشته به این سند توجه می کردند و حالا برای چی با وجود مخالفت شدید رهبری بازهم دفاع می کنند.
 
وی تصریح کرد: باید توجه داشت که اجرای این سند به معنی این است که باید در سال ۲۰۳۰ به سازمان ملل جواب گزارش دهیم که آنها کارهای ما را تائید کنند.
 
منبع: خبرگذاری مهر
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.