سومین قسمت برنامه تلویزیونی «ماه نشان» با حضور حاج حسین یکتا و فاضل درخشان از فعالان قرآنی کشورمان پخش شد.

روایت شنیدنی حاج حسین یکتا از دو نیمه سیب
به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی شبکه افق؛ سومین برنامه تلویزیونی «ماه نشان» با موضوع «دینداری فردی و دینداری اجتماعی»، پنجشنبه شب 11 خردادماه روی آنتن شبکه افق رفت.

در این برنامه با اجرای حسین قرایی، دو مهمان ویژه حضور داشتند؛ حاج حسین یکتا از فعالان فرهنگی کشورمان و مجری سری نخست «ماه نشان» که بینندگان شبکه افق او را به خوبی به یاد می آورند.

یکتا در این برنامه با اشاره به خدمات شهدای گرانقدر اسلام و انقلاب به مردم اظهار کرد: آنها حتی پس از شهادتشان هم به صورت معنوی حامی مردمشان هستند و شبهای تاریک را با نور خود روشن می‌کنند.

وی افزود: یکی از بزرگترین خدماتی که امروز صورت می‌گیرد، خدمت شهدا به نسل جوان، دختران و پسرانی است که شاید چندان با آموزه‌های مربوط به جهاد و شهادت آشنا نیستند اما با عنایات شهدا، در مسیر نورانی آنها قرار می‌گیرند.

این فعال فرهنگی با بیان خاطره‌ای از شهید بابایی عنوان کرد: این شهید بزرگوار می‌گوید خلبانی را از نماز آموختم. زمانی که در آمریکا بودم هم اتاقی غربی من به فرمانده اطلاع داد که من اهل نماز هستم، وقتی از من در این زمینه توضیح می‌خواستند من در حال نماز بودم و او به من می‌نگریست و گفت کسی که به چیزی این همه اعتقاد دارد، در حرفه خلبانی‌اش هم موفق خواهد بود. پس تو را تایید می‌کنم.

وی با اشاره به انتشار کتاب خاطرات خود با همکاری یکی از نویسندگان گفت: از حضرت آقا شنیدم که رزم یک رزمنده تمام نمی‌شود تا زمانی که خاطراتش را منتشر کند و به همین دلیل دست به چنین اقدامی زدم.

یکتا افزود: اوایل انقلاب بود که حضرت امام (ره) وارد قم شدند و منزل ما نزدیک آیت‌الله میانجی بود. امام به خانه ایشان مشرف شدند و بعد از اینکه خارج شدند، من تکه‌ای از سیبی که در بشقاب ایشان بود را خوردم و همین اتفاق در مورد حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب نیز رخ داد. اولی مربوط به دوران جنگ و دومی بعد از دفاع مقدس بود و به همین دلیل در نظر دارم خاطراتم را که مربوط به جنگ سخت و نرم در سال‌های بعد از انقلاب است، با عنوان «دو نیمه سیب» منتشر کنم.

این فعال فرهنگی کشورمان با بیان اینکه شهید جعفر احمدی میانجی، کسی بود که دست ما را گرفت و به جبهه برد خاطرنشان کرد: او کسی بود که به عشق امام عصر (عج) همه فعالیتهایش را انجام می‌داد و ظهر روز نیمه شعبان هم به شهادت رسید، او تأثیر زیادی روی من داشت و به خاطر دوستی با او، اسم پسرم را هم جعفر گذاشته‌ام.

وی به ارتباط قوی و عمیق میان رزمندگان دوران دفاع مقدس با اهل بیت (ع) و مسئله ولایت پرداخت و گفت: اگر دغدغه اهل بیت (ع) را داشته باشیم و قیام لله کنیم، شهدا نیز دست ما را می‌گیرند.

در ادامه مستندی پیرامون فعالیت‌های فاضل درخشان از فعالان قرآنی کشورمان پخش شد، مردی که برای تشویق کودکان و نوجوانان به شروع کارهای قرآنی، به آنها جایزه می‌دهد و عقیده دارد اگر از این سنین شروع کنیم، عملکرد موفق‌تری در آینده خواهیم داشت.

پس از آن شاهد گفتگوی حسین قرایی و فاضل درخشان بودیم؛ او که تربیت بیش از 1140 قرآن‌آموز نوجوان را بر عهده داشته است با اشاره به زندگی پدرش که قرآن را همیشه همراه داشت و به مفاهیم آن عمل می‌کرد، گفت: انس خانواده‌ام با کلام وحی سبب شد من هم به این مسیر رو بیاورم.

وی افزود: عقیده دارم یک مداح نباید فقط مردم را بگریاند؛ بلکه باید مخاطبانش را به مسیر اهل بیت (ع) هدایت کند وگرنه کاری انجام نداده است. کار خودم را از یکی از هیئت‌های مذهبی شروع کردم و امتحانی ساده بین نوجوانان برگزار کردم و جالب اینکه ده‌ها نفر در آن مسابقه شرکت کردند و خانواده‌ها هم حامی کار بودند.

درخشان با بیان اینکه مسجد مکانی نورانی برای کارهای فرهنگی و قرآنی است، خاطرنشان کرد: با این حال باید دانست که می‌توان در خانه هم کار قرآنی انجام داد و با ساده‌ترین امکانات، به ترویج فرهنگ کلام وحی و اهل بیت(ع) پرداخت.

این خیّر و فعال قرآنی و فرهنگی ادامه داد: هیچ وقت فعالیت‌های قرآنی به کار و زندگی‌ام لطمه نزده است، ساعت ورود و خروج نوجوانان به محل کار و منزل مشخص است و با وجود مراجعه زیاد، هیچ وقت خللی ایجاد نشده است.

حاج حسین یکتا هم در این برنامه با اشاره به فعالیت‌های فاضل درخشان گفت: بیشتر مشکلات ما مربوط به این است که حرکت لازم را داریم ولی برکت لازم را نمی‌بینیم و این هم دلایل خودش را دارد.

وی افزود: اگر کار از روی عقیده و دل باشد، عطر و نورانیت خودش را دارد و در واقع کار فی سبیل‌الله، با عنایات الهی پیش می‌رود و نیازی نیست که نگران مشکلات باشیم.

یکتا تصریح کرد: حضرت امام (ره) زمانی فرمودند می‌توانیم با مسئله وقف، کشور را اداره کنیم؛ طی همین مناظره‌های اخیر میان کاندیداهای ریاست جمهوری، به این مسئله فکر می‌کردم که اگر به جای این همه پیشنهادات مختلف، به فرهنگ وقف توجه کنیم، بسیاری از مشکلات حل خواهند شد.

وی با بیان اینکه مومنان و اهل دل باید نسبت به اجتماع خود حساس باشند و برای حل مشکلات جوانان تلاش کنند، گفت: کاری که آقای درخشان انجام می‌دهد، واقعا درخشنده است و عملی جهادی، امتی و مردم نهاد محسوب می‌شود.

پخش مستندی دیگر در مورد فعالیت‌های فاضل درخشان بخش دیگری از «ماه نشان» پنجشنبه شب را تشکیل می‌داد که بیشتر به گفتگو با والدین کودکان و نوجوانانی اختصاص داشت که نزد او مشغول آموزش قرآن هستند.
 
گفتنی است؛ برنامه تلویزیونی «ماه نشان» طی ماه مبارک رمضان، سه شنبه تا پنجشنبه شب‌ها ساعت 22:00 به صورت زنده روی آنتن شبکه افق می‌رود.
 
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار