عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: یکی ازمولفه‌های مهم مبانی اندیشه‌ای حضرت امام(ره) مساله مبارزه با استکبار بوده است، ایشان مکرر جنایت‌ها و خیانت‌های آمریکا را یادآوری می‌کردند تا مردم بدانند خصومت استکبار با جمهوری اسلامی پایانی ندارد.

"آیت‌الله محسن مجتهد شبستری" در گفتگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون روحیه استکبار ستیزی امام خمینی(ره) اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های بنیان گذار جمهوری اسلامی داشتن روحیه استکبار ستیزی بود در کمتر سخنرانی و پیام ایشان صحبتی از خصومت‌های آمریکا و توطئه‌های استکبار علیه اسلام خصوصا جمهوری اسلامی نبود.
 
وی یکی از مولفه‌های مهم مبانی اندیشه‌ حضرت امام(ره) را مساله مبارزه با استکبار عنوان کرد و ادامه داد: امام(ره) مکرر جنایت‌ها و خیانت‌های آمریکا را یادآوری می‌کردند تا مردم بدانند خصومت استکبار با جمهوری اسلامی پایانی ندارد.
 
آیت‌الله مجتهد شبستری به جملاتی از امام خمینی(ره) در خصوص آمریکا اشاره و  تصریح کرد:  امام (ره) فرمودند هر چه فریاد دارید بر سر آمریکا بکشید، آمریکا شیطان بزرگ است، آمریکا ام‌الفساد قرن است، هر مصیبتی بر سر جهان اسلام آمده از استکبار به سرکردگی آمریکا است، از کاخ سفید آمریکا تعبیر به کاخ سیاه کردند، فرمودند رابطه ما با آمریکا رابطه میش و گرگ است، امثال اینگونه تعبیرها در بیانات امام(ره) فراوان است.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد:  در جریان تسخیر لانه جاسوسی و 13 آبان 58 امام(ره) قطع رابطه با آمریکا را امری نیکو دانستند و ابراز خشنودی کردند اینها نشان می‌دهد ایشان بیشتر از هر کسی جنایات و خصومت‎های آمریکا را می‌دانستند و توصیه کردند مذاکره با آمریکا به صلاح کشور نیست.
 
امام جمعه سابق تبریز اضافه کرد: مقام معظم رهبری نیز ادامه دهنده راه امام(ره) هستند و تمامی این موارد را یادآوری کردند که رابطه و مذاکره با آمریکا برای کشور سودی ندارد.
 
آیت‌الله مجتهد شبستری گفت: در توافقنامه برجام دیدیم که چگونه آمریکایی‌ها بد عهدی و عهد شکنی کردند و هنوز هم افزایش تحریم‌ها را شاهد هستیم.
 
وی به سفر رئیس‌جمهور آمریکا به عربستان اشاره کرد و در این خصوص اظهار داشت: رئیس‌جمهور جدید آمریکا در سفر به عربستان مطالبی را علیه کشورمان بیان و ایران را حامی تروریست معرفی کرد در حالی که حامی واقعی تروریست خودشان هستند.
 
عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: گرایش به آمریکا نه تنها به صلاح کشور نیست بلکه به صلاح جهان اسلام هم نیست ملت‌ها علیه استکبار بیدار شده‌اند و حرکت‌هایی آغاز کرده‌اند که باید ادامه یابد تا شاهد افول آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی باشیم.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار