تبریز؛

سند دار شدن 95 درصد از اراضی ملی شهرستان عجب شیر

فرماندار عجب شیر با تاکید بر حفظ و صیانت از 49 هزار و 58 هکتار از اراضی ملی این شهرستان گفت: تاکنون سند مالکیت 95 درصد از این اراضی به نام دولت اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ سید شمس الدیم مراثی فرماندار عجب شیر در جلسه تکریم و معارفه رئیسان قبلی و فعلی اداره منابع طبیعی شهرستان عجب شیر گفت: منابع طبیعی باید برای سنددار کردن باقیمانده اراضی ملی این شهرستان به نام دولت تا پایان سال جاری اهتمام جدی کند و براساس مصوبات شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی و هماهنگی های به عمل آمده با اداره ثبت اسناد و املاک، این امکان فراهم شده است.
 
وی تصریح کرد: از آنجایی که زمین‌ خواری یکی از آفت‌ های جدی در این حوزه است و براساس قانون و سیاست‌ های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تمامی اراضی و املاک فاقد سند باید سنددار شوند لذا سنددار کردن اراضی نیازمند همکاری و اهتمام مردم و مسئولان است.
 
فرماندار عجب شیر بر استفاده از ظرفیت تشکل های مردم نهاد برای حفظ و حراست از منابع ملی تاکید کرد و یادآور شد: حفاظت از منابع طبیعی نیازمند مشارکت همه مردم بوده و باید از ظرفیت و پتانسیل تشکل های مردم نهاد در زمینه فرهنگ سازی و حفظ و صیانت از منابع طبیعی استفاده کرد.
 
وی، با اشاره به سیاست های دولت یازدهم دراین زمینه، افزود: احیا، حفظ و صیانت از منابع ملی و طبیعی از سیاست های دولت تدبیر و امید بوده و در این راستا برنامه ریزی های خوبی انجام شده است.
 
مراثی همچنین از غرس 74 هزار نهال در مساحت 540 هکتار از اراضی شیشوان برای جلوگیری از ایجاد گرد و خاک و بادهای نمکی در سال 95 با اعتبار 18میلیارد ریالی از سوی دولت تدبیر امید خبر داد و افزود: پروژه اصلاح و پرورش به مساحت 110 هکتار نیز دیگر اقدام دولت در زمینه جلوگیری از ایجاد گرد و غبار در منطقه است.
 
وی همچنین به پروژه کاشت و نگهداری نهال گز از سوی اداره منابعطبیعی به مساحت 240 هکتار در سایت مهرآباد خبر داد و افزود: هشتاد هکتار این طرح چاله زنی شده و بقیه آن نیز در سال جاری اجرا می شود.
 
در این مراسم از خدمات 'محسن اصل نرج آبادی'رئیس پیشین اداره منابع طبیعی شهرستان عجب شیر تقدیر شد و 'جعفر رضوی' به عنوان رییس اداره منابع طبیعی این شهرستان معرفی شد.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.