وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: معادن به دلیل کاهش قیمت سنگ در سالهای گذشته دچار افت شدند، اما از نیمه دوم سال 95 وضعیت بهبود یافته‌تری دارند.

ربیعی در گفتگو با باشگاه خبرنگارانعلی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در گفتگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به اظهارات نایب‌ رئیس انجمن سنگ آهن که گفته بود با تعطیلی 200 معدن سنگ آهن 30 هزار نیروی کار بیکار می‌شوند، اظهار داشت: ممکن است نوع نگاه افراد به آمار متفاوت باشد اما من آمار را به دقت ندارم و نیاز به مطالعه دارم که بگویم این آمار اساسا درست است یا خیر!

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه در سالهای گذشته قیمت جهانی سنگ آهن سقوط کرد و تنها از نیمه دوم سال 95 شاهد افزایش نسبی قیمتها بودیم، گفت: متاسفانه در گذشته سنگ آهن به صورت خام هم صادر می‌شد و اکنون شرایط متفاوت‌تر است.

 وی با بیان اینکه در شرایط فعلی با کارهای تبدیلی که حول و حوش معادن سنگ انجام دادیم، شاهد افتتاح پروژه‌ها و جذب سرمایه‌های جدیدی در این حوزه بودیم، گفت: تعداد کارخانه‌های فولاد در این دولت اضافه شده است.

ربیعی با اشاره به اینکه تمام رسته‌ها از جمله معدن در برنامه اشتغال رسته‌بندی و مسائل خاص خودشان بررسی می‌شود، عنوان کرد: احتمالا بهبود فضای کسب و کار و حمایت خاص خودشان هم در نظر گرفته خواهد شد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه معدن و بویژه سنگهای تزیینی برای ما مهم است، گفت: یکی از رسته‌های شغلی آینده سنگهای تزییی خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: معادن به دلیل کاهش قیمت سنگ در سالهای گذشته دچار افت شدند اما از نیمه دوم 95 وضعیت بهبود یافته‌تری دارند.

انتهای پیام/





اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار