نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی از اهمیت ادغام شرکت آب و فاضلاب شهری با روستایی به دلیل افزایش بهره‌وری در کشور خبر داد.

رضا شیران خراسانی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه آب مصرفی مردم از 3 طریق شرکت آب منطقه ای، شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی تامین می شود، اظهار داشت: ادغام شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی از مهم ترین موضوعات مورد بررسی کمیسیون اجتماعی در روزهای اخیر است.

وی گفت: از آنجایی که شرکت آب منطقه ای حاکمیتی است و به نام یک شرکت یا سازمان باقی مانده است، به همین جهت نمی توانیم آن را با دو شرکت دیگر ادغام کنیم اما برای جلوگیری از هزینه های اضافی و موازی کاری در نظر داریم دو شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی را که تصدی گری هستند با یکدیگر ادغام و به یک شرکت تبدیل کنیم.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه به لحاظ آماری 75 درصد جمعیت شهری و 8 درصد جمعیت روستایی از مشترکان شرکت آب و فاضلاب شهری هستند، بیان کرد: از همین رو می توان نتیجه گرفت که تنها 17 درصد از جمعیت روستایی از مشترکان شرکت آب و فاضلاب شهری هستند که با برآوردهای انجام شده تبدیل این دو شرکت به یک شرکت واحد بسیاری از هزینه های اضافی را کاهش می دهد.

خراسانی افزود: وجود یک شرکت آب و فاضلاب شهری و روستایی موجب افزایش استفاده از نیروی انسانی، کاهش بهره‌وری و مدیریت یکپارچه خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سقا
۰۷:۳۹ ۲۲ فروردين ۱۳۹۸
سلام
خدا کند ادغام انجام بشه تا ظرفیت استفاده از امکانات هم بیشتر بشه.
مگه ادارات برق و گاز و مخابرات و ... روستایی و شهری دارن؟؟؟؟
آخرین اخبار