آیین یازدهمین سالگرد عروج و فقدان مثال علم و عقلانیت، انسان دوستی و پاسدار حریم ارزش های والای اسلامی عالم خدوم آیت الله معظم آقای حاج سید مهدی یثربی (طاب ثراه) در دارالمومنین کاشان برگزارمی‌شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،این آیین بر اساس پیامی که فرزندش آیت الله میر سید محمد یثربی در آن مردم کاشان و اقشار مختلف جامعه را به این آیین دعوت کرده‌است روز پنجشنبه، ششم رمضان المبارک 1438،مطابق با 11 خرداد 1396 بعد از افطار در مسجد جامع حبیب بن موسی (علیهماالسلام) کاشان برگزارمی‌شود.

آیت الله میر سید محمد یثربی، در آغاز این پیام با این حدیث از پیامبر اکرم محمد مصطفی (صلوات الله علیه) که فرموده است «إن الله لاینتزع العلم انتزاعا ولکن ینتزعه بموت العلماء، حتی إذا لم یبق منهم أحد اتخذ الناس رؤساء جهالا، فافتوا الناس بغیر علم فصلّوا وأضلّوا (بحارالأنوار،2:24)»گفته است:و این چنین است که با مرگ عالمان و اندیشمندان، سفره ی علم و دانش برچیده می شود و فقدان نخبگان فرهیخته در هدایت جامعه به سوی روشنی، نمودار می گردد...

وی در پایان این پیام مشهریان و همطونان را برای شرکت در یازدهمین سالگرد عروج و فقدان مثال علم و عقلانیت، انسان دوستی و پاسدار حریم ارزش های والای اسلامی به مجلس تکریم انسانیت و خردورزی و عواطف انسانی دعوت می‌کند.

شایان ذکر است:آیت الله سیدمهدی یثربی نماینده ولی فقیه و امام جمعه فقید کاشان و نماینده مردم استان اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در سال 1304 شمسی در کاشان چشم به جهان گشود.
وی از محضر مدرسان و استادانی چون مرحوم آیت الله آقای حاج شیخ محمود نجفی و آیات عظام سلطانی طباطبایی، نجفی مرعشی، سیدمحمد محقق داماد، گلپایگانی، اراکی، بروجردی و حضرت امام خمینی (ره) بهره ها برد.
تاسیس چندین مدرسه علمیه، مرکز اعزام مبلغ به شهرها و روستاها، صندوق اندوخته جاوید، احداث کتابخانه، تاسیس رضویه کاشانی ها در مشهد مقدس و ساخت بیش از صدها مسجد، حسینیه، درمانگاه، حمام، خانه عالم وخوابگاه دانشجویی از جمله خدمات ارزشمند آیت الله یثربی است.
این عالم جلیل القدر شامگاه شنبه ششم ماه رمضان سال 1427 هجری قمری برابر با هشتم مهرماه سال 1385 به ملکوت اعلی پیوست و پیکر مطهرش در جوار شهیدان کاشان در گلزار شهدای این شهرستان(دارالسلام) به خاک سپرده شد.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.