استاد حوزه عملیه گفت: حقانیت اهل بیت (ع) و امامت امام زمان (عج) مسئله‌ای واضح و روشن است و تن‌ها افرادی که غرضی داشته باشند و یا وضعیت اخلاقی و روحی آن‌ها اجازه ندهد نمی‌تواند حقیقت را بپذیرد.

حقانیت اهل بیت (ع) و امام زمان (ع) مسئله‌ای واضح و روشن است
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن صافی گلپایگانی شامگاه سه‌شنبه در جلسه تفسیر آیات مهدوی که در موسسه الزهرا(س) برگزار شد اظهار داشت: بر اساس آیه 12 سوره مائده، اهل‌بیت(ع) از طرف خداوند برای هدایت جامعه بشری فرستاده شدند و ازصفات خاصی برخوردار هستند.
 
وی با تاکید بر لزوم حرکت در مسیر رضای الهی افزود: هر کسی نمی‌تواند خلیفه خدا باشد چون پیش از اسلام اهل بیت (ع) انتخاب شده بودند و اسامی آن‌ها ذکر شده است.
 
استاد حوزه عملیه بیان کرد: انبیای الهی از وجود 12 نور پاک خبر دادند که نخستین امام علی(ع) و آخرین آن‌ها امام زمان(عج) است و برای هدایت جامعه توسط خدا فرستاده شدند.
 
صافی گلپایگانی با اشاره به روایتی گفت: خدا به ابراهیم مژده داد از نسل تو پیامبر خاتم مبعوث می‌شود و از ذریه آن امام علی(ع) تا امام زمان (عج) برای ترویج معارف الهی و نشر دین نازل می‌شوند.
 
وی اظهار داشت: امام علی (ع) فرمودند که در میان اهل بیت (ع) وجود مبارک امام مهدی (عج) به عنوان آخرین امام است که زمین را پر از قسط و عدل خواهد کرد در حالی که از ظلم و جور پر شده است و من هم اکنون زمان ظهور او را در بین رکن و مقام در کعبه می‌بینم.
 
استاد حوزه عملیه افزود: با این همه روایات معتبر و متعدد در میان شیعه و سنی اگر کسی انصاف داشته باشد برای او مانند روز روشن است که امام زمان (عج) در پرده غیبت است و همه انبیاء و اولیاء نیز منتظر ظهور او بوده‌اند.
 
صافی گلپایگانی عنوان کرد: حقانیت اهل بیت(ع) و امامت امام زمان(عج) مسئله‌ای واضح و روشن است و تنها افرادی که غرضی داشته باشند و یا وضعیت اخلاقی و روحی آن‌ها اجازه ندهد، نمی‌تواند حقیقت را بپذیرد.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار