مسجد محمدی کاشان با سفره‌های «افطاری ساده» از روزه‌داران میهمان‌نوازی می‌کند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مسوول هیات امنای مسجد محمدی کاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت:برگزاری این آیین با هدف ترویج آیین افطاری ساده برای شهروندان کاشانی و تحقق توصیه موکد مقام معظم رهبری در مورد برگزاری سفره‌های افطاری ساده برگزارمی‌شود.

قاسم معقولی، با اشاره به آغاز اجرای سنت افطاری ساده از سال ‌های 90 و 91 افزود:برگزارکنندگان این آیین در مسجد از سال 92 مصمم‌ترشدند و توانستند سفره‌های افطاری ساده‌ای را برای نمازگزاران بگسترانند.

وی،توفیق اجرای این سنت حسنه را از دو سال اخیر در مسجد محمدی کاشان و تبدیل آن به‌عنوان یک پایگاه الگو نه تنها در شهرستان بلکه در کشور یادآورشد و گفت: حضور و مشارکت گسترده نوجوانان و جوانان در این حرکت پسندیده بسیار چشمگیر و ارزنده است.

معقولی، بهره‌گیری از نیروی باانگیزه و جوان در فعالیت های فرهنگی را رویکرد اساسی مسوولان این مسجد دانست و گفت: این نگرش در این اطعام نیز مدنظر قرارگرفته‌است.

وی،با اتاکید بر نقش خیرین و هیات امنای مسجد محمدی کاشان، از حمایت‌های آنها برای استمرار این سنت دینی تقدیرکرد و گفت: نقش سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان نیزدر پشتیبانی از جلسات قرآنی و محافل مذهبی، فعالیت‌های فرهنگی حوزه مدیریت شهری و ارتقای فرهنگ دینی دارالمومنین انکارناپذیر و قابل ستایش است.

به‌گفته‌وی،نشست ترویج آیین افطاری ساده با همکاری مسجد محمدی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد و در پایان روزه داران کاشانی میهمان سفره افطاری ساده و پربرکت این مسجدشدند.

 
 
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.