نمایندگان در جلسه علنی امروز بخشی از مواد لایحه مجازات استفاده کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن،‌ فاضلاب و گاز را تصویب کردند.

اجازه مجلس به دستگاه‌های ذیربط برای برقراری انشعاب‌های غیردائم
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نمایندگان در جلسه علنی امروز (چهارشنبه دهم خرداد ماه) در جریان بررسی جزئیات لایحه مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز، با ماده 4 این لایحه موافقت کردند.

به موجب ماده 4 دستگاه‌های ذیربط می‌توانند نسبت به برقراری انشعاب‌های غیردائم خدمات عمومی موضوع این قانون مطابق با تعرفه مربوطه، تا تعیین تکلیف قانونی از سوی مراجع ذیصلاح اقدام نمایند.

تبصره 1- در صورت عدم جلوگیری از ساخت و ساز‌های غیرمجاز و یا عدم تعیین تکلیف قانونی مستحدثات غیرمجاز طی سه سال از تاریخ ابلاغ این قانون حسب مورد با دستگاه‌ مذکور در امر ساخت و سازهای غیرمجاز مطابق با ماده 3 قانون حفظ اراضی زراعی و باغ‌ها مصوب 31/3/1374 و اصلاحات بعدی آن رفتار می‌شود.

تبصره 2- تامین موقت خدمات موضوع این ماده با اخذ بهای حق انشعاب و بدون اعطای آن، با اخذ تعهد رسمی که این امر حقی برای مشترکین ایجاد نمی‌کند صورت خواهد پذیرفت، در صورت قلع و قمع مستحدثات انشعاب از بین می‌رود و بهای حق انشعاب دریافتی مسترد می‌شود.

نمایندگان همچنین در ادامه با ماده 5 لایحه مذکور موافقت کردند.

ماده 5 لایحه مذکور به شرح ذیل است:

ماده 5- رسیدگی به دعاوی این قانون در صلاحیت محاکم عمومی دادگستری است.

نمایندگان در ادامه ماده 6 این لایحه را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به موجب ماده 6 از تاریخ تصویب این قانون ماده 660 قانون مجازات اسلامی (کتاب پنجم – تعزیزات و مجازات های بازدارنده) مصوب 2/3/1375 و اصلاحات بعدی آن فسخ می‌گردد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار