رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) شفاعت را سنتی الهی دانست و گفت: تمامی بندگان برای خداوند با یکدیگر مساوی بوده و این گونه نیست که قوم برگزیده خداوند باشیم و آزمایش و ابتلایات الهی برای همه انسان‌ها وجود دارد.

شفاعت سنتی الهی است
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در جلسه درس اخلاق که در دفتر مقام معظم رهبری برگزار شد با اشاره به بهانه جویی‌های انسان برای انجام گناه اظهار داشت: انسان همیشه در معرض امتحان و آزمایش الهی از جانب خداوند است، اما در عین حال همواره با بهانه‌جویی‌های مختلف به دنبال انجام گناه و کار حرام است.
 
وی کامل‌ترین کتاب آسمانی را قرآن بیان کرد و افزود: هیچ قومی همچون بنی اسرائیل برای نافرمانی خداوند به دنبال بهانه جویی و کفران نعمت‌های الهی نبود، این قوم با نافرمانی از دستورات الهی و با بهانه جویی‌های مختلف دست به گناه می‌زد و فرمان خداوند را مطیع نبود.
 
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با بیان اینکه شیطان همواره به دنبال گمراه کردن انسان و گناه آلوده شدن وی است، ادامه داد: انسان با داشتن اختیار از جانب خداوند قادر به انجام هر کاری است و این درحالی است که هیچ چیزی خدا را عاجز نمی‌کند و خداوند قادر متعال است.
 
آیت‌الله مصباح یزدی با تأکید بر محاسبه اعمال انسان از سوی خداوند گفت: تمامی بندگان برای خداوند با یکدیگر مساوی بوده و این گونه نیست که قوم برگزیده خداوند باشیم و آزمایش و ابتلایات الهی برای همه انسان‌ها وجود دارد.
 
وی شفاعت را سنتی الهی دانست و افزود: هیچ یک از اعمال انسان بر خداوند پوشیده نیست و تمامی اعمال او توسط خداوند به‌دقت مورد محاسبه قرار می‌گیرد، و برخی از کارهای انسان سبب نورانیت روح و جسم او شده و انجام برخی گناهان نیز از نورانیت روح انسان می‌کاهد.
 
استاد برجسته حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: انجام حتی یک سرسوزن کار خوب در دنیا حساب و کتاب دارد و اگر این عمل از روی اخلاص باشد، نورانیتی در او ایجاد می‌کند که این نورانیت سبب از بین رفتن تاریکی‌ها می‌شود.
 
آیت‌الله مصباح یزدی شفاعت را یک سنت الهی بیان و تصریح کرد: شفاعت تن‌ها مختص امت اسلامی نبوده و در میان امت‌های پیشین نیز وجود داشته است و انجام کار خیر از سوی انسان شفاعت او را از جانب خداوند به دنبال خواهد داشت.
 
وی ملاک شفاعت انسان را عمل او بیان کرد و گفت: ارتباط هر چه بیشتر انسان با خداوند سبب نورانی‌تر شدن بیشتر و هرروزه او می‌شود، اما انجام برخی از ظلم‌ها به آدمی عقوبت آن گناهان را به دنبال دارد و باید اذعان کرد که خداوند با هیچ کس رابطه خویشاوندی ندارد و همه چیز از روی حساب و کتاب است.
 
انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار