رئیس کلانتری 117 جوادیه از دستگیری موبایل قاپ های جوان و اقرار به 500 فقره سرقت خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان  سرهنگ اسدعلی الماسی رئیس کلانتری 117 جوادیه گفت: تعدادی از شهروندان از موبایل قاپی موتورسیکلت سواران جوان در حوالی ترمینال جنوب شکایت داشتند. در این راستا دستگیری سارقین موتورسوار را در دستور کار قرار داده و تعداد گشت های انتظامی منطقه را افزایش دادیم. 

این مقام انتظامی افزود: روز گذشته، مأمورین کلانتری حین گشت زنی در حوالی ترمینال جنوب، متوجه رفتار راکبین یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش می شوند که خلاف جهت با سرعت بالایی در حال حرکت بودند، سرنشینان موتورسیکلت که هر دو جوان بودند به محض مشاهده پلیس به صورت پیاده و سواره از محل متواری گشتند.  

رئیس کلانتری 117 جوادیه گفت: هر چند که سارقین سعی کردند به نقاط مختلف متواری و گوشی سرقتی را به گوشه ای پرتاب کنند، تا بدین ترتیب در مهار و کنترل عملیات دستگیری، اختلال ایجاد کنند، ولی مأمورین توانستند سارقین را پس از تعقیب و گریز، دستگیر و گوشی مسروقه را کشف کنند که در همین حین، فردی به آن ها مراجعه و بیان می کند که گوشی متعلق به اوست. 

سرهنگ الماسی تصریح کرد: متهمین که در همین یگان با همین عنوان دارای سابقه حبس در سال 94 هستند، ضمن قبول بزه انتسابی، اعتراف کردند که از سال 94 تا کنون به همراه همدستانشان روزانه سه الی چهار دستگاه موبایل سرقت می کردند و به مالخری در مرکز تهران می فروختند.  

وی افزود: سارقین که در بازجویی اولیه خود به بیش از 500 فقره سرقت گوشی، از سال 94 اقرار نمودند؛ پس از تشکیل پرونده، تحویل مرجع قضایی شدند. 

سرهنگ الماسی در پایان گفت: سرقت گوشی همراه به دلیل نیاز نداشتن به مقدمات اولیه و طراحی سرقت از قبل و عدم نیاز به اقلام و ادوات سرقت، سهولت فروش اموال مسروقه، موجب شده در چند سال اخیر شاهد رشد این نوع سرقت باشیم. شهروندان برای صیانت از خود بهتر است که هنگام صحبت با گوشی همراه دقت بیشتری نسبت به اطراف خود داشته باشند و سعی کنند در معابر عمومی از مکالمه تلفنی آن هم به مدت طولانی اجتناب کنند.  

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار