نشست تخصصی «بررسی ابعاد شخصیتی و علمی غلامرضا رشید یاسمی همراه با رونمایی از یادنامه سرور رشید» به همت انجمن ایرانی تاریخ و با همکاری دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه رازی برگزار شد.

  به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛میرجلال الدین کزازی بحث خود را با عنوان" ستودن کرمانشاه و کرمانشاهان و ارج نهادن به مقام شامخ علامه استاد رشید یاسمی " آغاز کرد و اظهار داشت: کرمانشاه را باید ابرشهر نامید؛ که نمونه ای خود از ایران بزرگ فرهنگی است نه ایران جغرافیایی.
 
وی گفت: به یاری سه دانش باستانشناسی، زبان شناسی تاریخی واسطوره شناسی (تاریخ ) می توان به فرهنگ اصیل ایرانی از دیرینه ترین زمان تاکنون دست یافت.
 
میرجلال الدین کزازی، کرمانشاه را بهشت باستانشناسی و زبانشناسی نامید و از دیدگاه اسطوره ها، اندیشه ها ، باور و آئین ها، کرمانشاه را هندوستان ایران معرفی کرد.

وی گفت: هیچ سرزمینی را نمی شناسند که در هر سه دانش گرانمایه باشد مگر کرمانشاهان.
 
کزازی تجلیل از مقام شامخ کرمانشاهیان و سرآمد بودن استاد فرزانه زنده یاد علامه رشیدیاسمی از ارزشهای والای اخلاقی علامه رشید یاسمی و توانمندی اش در عرصه های مختلف علمی و هوشیاری شان به عنوان نمونه ای از فرزانگان ایران تجلیل به عمل آورد و خاطر نشان کرد: علامه رشید یاسمی فرزانگی را فرآیندی دانست که در طی یک پروسه در اندوختن علم و دانش و پژوهش و آزمون های گوناگون به ثمر خواهد نشست.
 
انتهای پیام/ز

 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.