انقلاب اسلامی با حمایت مردمی پا به عرصه گذاشت که یکی از اولویت های اصلی آن توجه به محرومان، مستضعفان، زاغه‌نشینان بود اما بعد از گذشت چندین سال هنوز شاهد کوخ نشینی به سبک جدید هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، وقتی انقلاب اسلامی پیروز، نفس قدسی امام خمینی (ره) در کالبد خسته ملت ایران دمیده و رژیم 2500 ساله ستم‌شاهی ویران شد، نخستین و مهم‌ترین دغدغه بنیان‌گذار کبیر جمهوری اسلامی، توجه به محرومان و مستضعفان، کوخ‌نشینان و پابرهنگان بود.
انقلاب اسلامی با حمایت این عزیزان شکل گرفت و پیروز شد و امام راحل تأکید داشتند تا به وضع کوخ‌نشینان، زاغه‌نشینان و حلبی‌آبادها رسیدگی شود و اساس انقلاب نیز بر پایه این امر شکل گرفت.

حال بعد از گذشت قریب به 40 سال از انقلاب اسلامی باید دیگر محروم، مستضعف، زاغه‌نشین، کوخ‌نشین و پابرهنه نداشته باشیم؛ چراکه باید تاکنون این موضوع رفع شده و انقلاب به یکی از اهداف خود رسیده باشد؛ اما در کنار ما هنوز هم این خانواده‌ها وجود دارند، به سبکی دیگر و با نیازهای همیشگی.

در حاشیه شهر شاهرود و در شهرک شهید بهشتی شاهد هستیم که هنوز هم زاغه‌نشین وجود دارد؛ اما به سبک و سیاقی امروزی و جدید.

مردمی مستضعف و تنگ‌دست که در ظاهر در خانه‌ای نه حلبی و بلکه آجری زندگی می‌کنند، هنوز هم هستند؛ اما داخل این ظاهر آجری، زندگی به سبک زاغه‌نشینی و بدتر از آن است.

یک اتاق کوچک با داشتن امکانات اولیه و حتی کمتر از آن‌، که بیش از پنج نفر از اعضای خانواده در آن زندگی می‌گذرانند و واقعاً انسان می‌گوید اینجا شهر است یا قسمتی دورافتاده در یک روستای محروم در بخشی دور در کشور؟!

وقتی انسان این‌ها را مشاهده می‌کند، می‌بیند که رهبر فرزانه انقلاب بسیار بر مسائل احاطه دارند و با اینکه مسؤولان بیان می‌کنند، ما مشکلی نداریم؛ اما زیر پوست شهر چیز دیگری می‌گوید.

عده‌ای هنوز در فقر مطلق به سر می‌برند و نیازهای اولیه خود را نمی‌توانند برآورده کنند و نیاز به کمک اطرافیان خود دارند.

واقعا چرا مسؤولان از این افراد خبری ندارند؟ چرا فرمانده سپاه استان سمنان باید بیاید و از این خانواده‌ها سرکشی کند و پای درد دل آن‌ها بنشیند و شرمنده و خجالت‌زده باشد؟ چرا مسؤولان شهرستانی سراغی از این‌ها نمی‌گیرند و شاید اصلاً ندانند در کنار گوش آن‌ها چنین خانواده‌هایی وجود دارد؟

واقعا چرا این‌گونه است و ما هنوز بعد از گذشته سالیان متمادی نتوانسته‌ایم این هدف انقلاب را محقق کنیم؟

آیا این به انقلاب بازمی‌گردد یا به نگاه مدیران و خدمت‌گزاران مردم؟ امام راحل فرمودند به من نگویید «رهبر»، بگویید «خدمت‌گزار» و این سیره بزرگان حکومت اسلامی است که باید این‌گونه عمل کرد و به فکر مردم بود و خود را مدیون مردم دانست؛ اما امروز و بعد از گذشت قریب به 40 سال از عمر انقلاب می‌بینیم که هنوز خیلی فاصله داریم از آنچه باید می‌بودیم و باید باشیم.

امروز فهمیدیم که بسیار با آرمان‌ها فاصله داریم و رهبر انقلاب آنچه مطالبه می‌کنند، باید محقق شود و مسؤولان در این زمینه بسیار کار کنند. امروز واقعاً به تلاش و خدمت به مردم نیاز داریم تا از این گرفتاری‌ها خلاص شوند.

واقعا اگر فقر باشد، سایر معضلات نیز می‌آید؛ اعتیاد و ناهنجاری‌های اجتماعی دیگر.

وقتی در شهرک شهید بهشتی شاهرود، برخی خانواده‌ها را می‌بینید، حتما متأثر می‌شوید و از همه ناراحت‌تر، فرمانده سپاه استان سمنان بود که در سفر خود، بار مسؤولیت زیادی را به دوش می‌کشید و یک سؤال مهم که مسؤولان کجا هستند و چرا تا این اندازه از مردم غافل هستیم؟

انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.