مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه از برپایی 50 محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی در ماه مبارک رمضان در استان خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حجت‌الاسلام آیت‌ عباسیان درتشریح برنامه‌های طرح ضیافت الهی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این طرح به مناسبت ماه مبارک رمضان در سطح 20 بقعه متبرکه استان در حال برگزاری است.

برگزاری نماز جماعت در بقاع متبرکه، برپایی مراسم سخنرانی در بقاع متبرکه، برگزاری ویژه برنامه رحلت حضرت خدیجه(س) تحت عنوان مادر امت در شب دهم ماه مبارک رمضان، برگزاری جشن‌های ویژه ولادت امام حسن مجتبی(ع) در 17 بقعه استان و... از جمله برنامه‌های طرح ضیافت الهی در استان کرمانشاه بود که عباسیان به آنها اشاره کرد.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ادامه داد: برگزاری ویژه برنامه مراسم شب های قدر در 9 بقعه استان  به همراه برگزاری مراسم شام شهادت حضرت علی(ع)، برپایی نمایشگاه مفاهیم دینی در 9 بقعه سطح استان، برپایی کلاس های تفسیر در یازده بقعه، برپایی مراسم ترتیل خوانی و جزء‌خوانی قرآن کریم و برپایی محافل انس با قرآن کریم در 16 بقعه از دیگر برنامه‌های طرح ضیافت الهی در استان کرمانشاه می‌باشد.
 
عباسیان با بیان اینکه محافل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته ملی و بین المللی برگزار خواهد شد، افزود:  در ماه مبارک رمضان برای برگزاری 50 محفل انس با قران کریم با حضور قاریان بین المللی برنامه‌ریزی شده است.

 وی افزود: علاوه بر این محافل انس با قرآن کریم در در تمامی شهرستان های استان برگزار خواهد شد.

عباسیان با اشاره به اعزام 113 نفر مبلغ از سوی اوقاف افزود: تعدادی از این مبلغین به بقاع متبرکه و تعدادی هم به مناطق محروم با اولویت مناطق موقوفه نشین اعزام شده‌اند.

وی در ادامه از افطاری دادن به عنوان یکی از برنامه‌های اوقاف در ماه مبارک رمضان یاد و اظهار کرد: این برنامه در راستای ترویج فرهنگ نوع دوستی و افطاری های ساده با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر ترویج افطاری دادن ساده انجام خواهد شد.

عباسیان با بیان اینکه ویژه برنامه افطاری در 10 بقعه استان در ماه مبارک رمضان را داریم، افزود: همچنین قرار شده از محل موقوفه حاج محمدتقی اصفهانی نیز شبی 300 نفر اطعام شوند.

عباسیان در ادامه با اشاره به برپایی خیمه‌های معرفت در هشت بقعه با برنامه‌های ویژه فرهنگی، افزود: این خیمه‌های معرفت که در جوار بقاع متبرکه برپا شده اند دارای غرفه‌های عفاف و حجاب، ترویج فرهنگ وقف، پاسخگویی به سوالات دینی و... هستند.
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه در پاسخ به این پرسش که مجموعه اوقاف برای ترویج وقف‌های با موضوعات متناسب با نیاز روز چه برنامه‌ای دارد، اظهار کرد: این موضوع در سطح ملی نیز در برنامه اوقاف قرار گرفته و در این راستا در استان کرمانشاه کل نیات موقوفات احصاء شده و در کنار آن نیازهای روز نیز احصاء شده‌اند و در تلاشیم تا با فرهنگ سازی مناسب نیات واقفین را به سمت موضوعات روز مورد نیاز جامعه سوق دهیم.

 عباسیان با اشاره به تاسیس یک مرکز مشاوره وقف در هر اداره ای در راستای ترویج فرهنگ وقف، افزود: تلاش می‌شود تا در این مراکز سمت و سوی نیات واقفین به سمت نیازهای روز جامعه تغییر کند.

عباسیان موضوعات دارو و درمان را مهمترین نیاز وقفی استان کرمانشاه در شرایط کنونی عنوان کرد و از خیرین خواست تا برای ورود به این حوزه برنامه ریزی کنند.

 وی در ادامه با اشاره به تاثیرگذاری بالای تدوین برنامه‌های با موضوعات وقفی از سوی صدا و سیما و رسانه‌ها، خواستار سمت و سو یافتن رسانه‌ها به سمت نهادینه کردن فرهنگ وقف شد.

اوقاف به کمک حل مشکل بیکاری استان می آید
 
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه در ادامه در پاسخ به این پرسش که اوقاف چقدر می تواند در زمینه حل معضل بیکاری به کمک استان بیاید، اظهار کرد: مجموعه اوقاف با سرمایه‌گذاری برای کارهای اشتغالزا می‌تواند به رفع معضل بیکاری در استان کمک کند، هرچند دستیابی به این مهم همکاری مسئولین را می‌طلبد.

وی با تاکید بر اینکه مجموعه اوقاف در حوزه اشتغال و کمک به حل این معضل وظایفی دارد، افزود: درصددیم تا در این حوزه کار کنیم.

عباسیان با اشاره به ارائه یک طرح با موضوع اشتغال‌زایی در استان از سوی مجموعه اوقاف، از عدم همکاری مسئولین استانی برای اجرایی شدن آن طرح گلایه داشت.

این مسئول همچنین با اشاره به انعقاد یک موافقت‌نامه بین اوقاف و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در راستای ورود اوقاف در حوزه شرکت های دانش بنیان، افزود: با امضای این موافقت نامه که قرار است به زودی انجام شود، مجموعه اوقاف هم نسبت به بکارگیری نخبگان ورود کرده و هم اینکه در حوزه اشتغالزایی وارد خواهد شد که امیدواریم با امضای این موافقت‌نامه شاهد رشد و پویایی جامعه نخبه استان و کمک به حل مشکل اشتغال در استان باشیم.
 
انتهای پیام/ح


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.