پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال پروژه یکپارچه‌سازی نشانی‌های پستی (جی نف) در استان به مرحله بهره‌برداری برسد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ ابراهیم هزارجریبی مدیرکل پست خراسان شمالی با بیان این که اجرای این پروژه از نیمه دوم سال 94 در استان آغاز و همچنان مقدمات و پیش‌نیازهای اجرای پروژه فراهم‌شده است ، گفت : بهنگام‌سازی تمام اطلاعات کد پستی استان اعم از شهری و روستایی که تمام بهنگام سازی‌های بانک کد پستی استان انجام‌شده است .

وی افزود : فقط 8 درصد از آن باقی‌مانده بود که تا پایان اردیبهشت‌ماه جاری به اتمام رسید .

هزار جریبی اظهار کرد : اجرای این پروژه نیاز به نام‌گذاری تمام معابر فاقد نام و اختصاص پلاک آبی شهری و روستایی دارد و هم اکنون در برخی از شهرها قراردادهایی به‌منظور اختصاص پلاک آبی و کد پستی ده‌رقمی انعقاد شده و در حال انجام است و برای مابقی شهرهای استان نیز در حال مذاکره با شهرداری‌ها هستیم.

وی در اختیار داشتن نقشه به هنگام جامع و دقیق املاک شهر و روستا یکی دیگر از زیرساخت‌های موردنیاز اجرای این پروژه عنوان و تصریح کرد : متأسفانه با توجه به مکاتبات فراوان با دستگاه‌های دارای نقشه هنوز نقشه موردنظر برای اجرای پروژه در دست نیست و استان با مشکل جدی وجود نقشه دقیق مواجه است.

وی یکی دیگر از زیرساخت‌های موردنیاز تخصیص عرصه ساختمان‌ها بر روی سامانه سینا بر شمرد و گفت : عملیات تخصیص عرصه ساختمان‌ها برای تمام مکان‌های شهری اجراشده و فقط شهرستان اسفراین و حصارگرمخان تخصیص عرصه نشده است.

مدیر کل پست استان با اشاره به این که متأسفانه به دلیل نبود نقشه دقیق پارسی از شهرها هنوز در هیچ‌کدام از شهرهای استان به اتمام نرسیده است، تصریح کرد : ولیکن طبق مکاتبه با ستاد کدگذاری مقرر شده به‌محض دریافت نقشه پارسلی از هرکدام از شهرهای استان نقشه فوق جهت بارگذاری بر روی سامانه به تهران ارسال و به‌صورت پایلوت آغاز شود .

وی در ادامه در اختیار داشتن یک بانک اطلاعات و نشانی‌های دقیق املاک ، امکان تعیین موقعیت دقیق نشانی‌های فیزیکی را از اهداف این طرح عنوان و گفت :افزایش کارایی و دقت تحلیل‌های مکانی داده‌ها، بهبود تجارت، جلوگیری از جرم و جنایت، هوشمند‌سازی سیر حرکت در شهرها، پاسخ سریع اورژانس، ارتقای سیاست‌گذاری، مدیریت املاک ، و . . .را از جمله مزایایی این طرح است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.