پویش «کاهش مصرف شکر و روزانه ۲ بار مسواک» به همت معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد به اجرا درآمد.

اجرای پویش کاهش مصرف شکر و روزانه ۲ بار مسواکبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، دکتر سید بهمن کلالی رییس گروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این پویش با رویکرد کنترل عوامل مشترک خطر و با هدف کاهش وقوع پوسیدگی دندانی، همچنین مقابله با عوارضی چون چاقی و دیابت اجرا می شود.

وی گروه هدف این پویش را دانش آموزان تمامی مدارس زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد و افزود: در راستای این طرح آموزش های کاربردی به گروه هدف ارائه شده و بطور نمادین دانش آموزان حداقل یکبار بعد از صرف چاشت در مدارس مسواک خواهند زد.

دکتر کلالی استفاده از ۳ بار مسواک و ۲ بار نخ دندان در شبانه روز را به منظور پیشگیری از پوسیدگی های دندانی ضروری بر شمرد و گفت: استفاده از محصولات حاوی فلوراید مانند خمیر دندان، دهانشویه ها، ژل فلوراید و وارنیش فلوراید برای گروههای سنی مختلف به توصیه دندانپزشک می تواند در مقاوم سازی دندان ها و کاهش پوسیدگی دندان بسیار موثر باشد.

رییس گروه بهداشت دهان و دندان معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه مهمترین علت ایجاد پوسیدگی دندان ها مصرف مواد قندی است گفت: بر اساس بررسی های انجام شده میزان مصرف روزانه قند و شکر هر فرد ایرانی ۶۶ گرم است در حالی که در سبد مطلوب غذایی برای هر فرد حدود ۴۰ گرم توصیه شده است.


وی افزود: مصرف زیاد مواد قندی، کاهش مصرف لبنیات در سبد غذایی، همچنین عدم رعایت بهداشت دهان و دندان باعث شده پوسیدگی دندان بعد از سرما خوردگی شایع ترین بیماری در جامعه به شمار می رود.
 
انتهای پیام// م.م
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.