مستند تلویزیونی «نقشی از گذشته» از تولیدات برتر صداوسیمای مرکز قزوین از شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش می‌شود .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ بگفته‌ی مدیر دفتر و روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین، این مستند روز جمعه ۱۲ خرداد ماه ساعت ۱۵: ۲۲ از شبکه ۴ سیما پخش خواهد شد.
 
اکبری افزود: این مستند با هدف معرفی پیشینه‌ی صنعت فرش بافی در قزوین، نقش این صنعت در توسعه‌ی اقتصادی استان در گذشته و سیر تاریخی این صنعت در استان تهیه و تولید شد.
 
وی اضافه کرد: مستند تلویزیونی «نقشی از گذشته» به کارگاه‌های سنتی فرش بافی و قالی بافی قزوین می‌رود که با گذشت سالیان متمادی هنوز این هنر و صنعت ممتاز را در استان قزوین آموزش می‌دهند.
 
مدیر دفتر و روابط عمومی صداوسیمای مرکز قزوین گفت: این مستند همچنین نگاهی به تاریخچه‌ی صنعت فرش در قزوین و نقش این صنعت در اقتصاد مردم و تجارت استان دارد.
 
اکبری افزود: فرش قزوین از نفیس‌ترین فرشهای بافته شده ایران است که متأسفانه بافت آن فراموش شده و تن‌ها تعدادی از آن‌ها در موزه‌ها و مجموعه‌های شخصی دیده می‌شود و از ویژگی‌های این فرش تنوع کاربرد رنگ و نقش است.
 
به گفته اکبری، مستند تلویزیونی «نقشی از گذشته» به تهیه کنندگی احمد رمضانی به مدت ۴۰ دقیقه در شبکه‌ی استانی سیمای مرکز قزوین تهیه و تولید شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.