در حال حاضر ۵۰۰ واحد تاسیسات گردشگری در کل استان کرمان فعالیت دارند و افراد متقاضی تاسیس این مراکز می توانند از تسهیلان ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان استفاده کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محمود وفایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان گفت: استان کرمان توانست در زمینه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اعتبارات بخش دولتی حدود ۴۰ پروژه مرمت را فعال سازد و این در حالی است که کاروانسرای گنجعلیخان به ۴۸ غرفه فروشگاه صنایع دستی با حدود ۹۰ نفر اشتغال تبدیل شده است.
وی با بیان اینکه در حال حاضر سه موزه خصوصی در شهر کرمان و سه موزه در شهرستان های استان کرمان در حال فعالیتند، افزود: از آنجا که موزه های خصوصی باعث رونق گردشگری، اشتغال زایی و حفظ آثار فرهنگی و تاریخی می شوند، سازمان میراث فرهنگی برای تاسیس موزه های خصوصی به افراد حقیقی و حقوقی تجهیزات و تسهیلات مناسب اعطا می کند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان عنوان کرد: پایگاه بافت تاریخی شهر کرمان در راستای سرعت بخشی به روند مرمت و بهسازی بناهای تاریخی راه اندازی شد.
وی بیان داشت: در راستای معرفی و ثبت کرمان به عنوان شهر جهانی پته می توان از زیر ساخت های فرهنگی از جمله نامگذاری یکی از خیابانها و بوستانهای کرمان به نام پته، نصب المان پته در یک از میادین، تهیه مستند پته و استفاده مبلمان های شهری با الهام از صنایع دستی به ویژه پته استفاده کرد.
انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار