آخرین گزارش‌ها از تحولات میدانی یمن؛

به‌هدف نشستن موشک‌های مقاومت در پادگان‌های سعودی/ قرارداد تسلیحاتی ریاض- واشنگتن؛ بازپخش سناریوی شکست در جنگ یمن

یگان‌های توپخانه‌ای یمن، مواضع متعدد نظامیان سعودی را در مناطق نجران و جیزان هدف حملات مستقیم خود قرار دادند.

به گزارش خبرنگار حوزه تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  یگان‌های توپخانه‌ای نیروهای یمنی طی ساعات اخیر، مواضع متعدد نظامیان سعودی را در مناطق نجران و جیزان عربستان هدف حملات مستقیم قرار دادند.  
 
*موشک‌های هدایت‌شونده یمن، تانک آبرامز سعودی‌ها را منهدم کرد  
 
به‌هدف نشستن موشک‌های مقاومت در پادگان‌های سعودی/  قرارداد تسلیحاتی ریاض- واشنگتن؛ بازپخش سناریوی شکست در جنگ یمن 
 
واحدهای توپخانه‌ای ارتش یمن مواضع نیروهای عربستان را در ارتفاعات «رجلا» از توابع نجران هدف قرار دادند.  
 
در این حملات که با موشک‌های هدایت‌شونده صورت گرفت، یک دستگاه تانک آبرامز ارتش سعودی در پشت خاکریزهای غرب منطقه «الفواز» هدف شلیک مستقیم قرار گرفت.
 
*غنیمت نیروهای مقاومت در نبرد غرب تعز
 
به‌هدف نشستن موشک‌های مقاومت در پادگان‌های سعودی/  قرارداد تسلیحاتی ریاض- واشنگتن؛ بازپخش سناریوی شکست در جنگ یمن 
 
رزمندگان ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جریان خنثی کردن هجوم مزدوران سعودی به منطقه «موزع» در غرب تعز، ضمن به‌هلاکت رساندن شماری از نیروهای ارتش عربستان، یک دستگاه خودروی نظامی متعلق به سعودی‌ها را به‌غنیمت گرفتند.
 
به‌نقل از شبکه المسیرة؛ نیروهای یمنی طی روز گذشته نیز موفق شدند یکی از وسایل نقلیه زرهی نیروهای دشمن را در شمال منطقه «المخاء» در استان تعز منهدم کنند.
 
*به‌هدف نشستن موشک‌های «اورغان» یمن در پادگان "الدغاریر" عربستان
 
 به‌هدف نشستن موشک‌های مقاومت در پادگان‌های سعودی/  قرارداد تسلیحاتی ریاض- واشنگتن؛ بازپخش سناریوی شکست در جنگ یمن
 
یگان‌های موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن، مقر تجمع نظامیان سعودی و وسایل نقلیه زره‌پوش آن‌ها را در یکی از پادگان‌های باریکه جیزان هدف قرار دادند.
 
در حمله دیگر توپخانه‌ای نیروهای مقاومت یمن، مرکز تجمع مزدوران سعودی در منطقه «میدی» از مرز جیزان هدف قرار گرفت.
 
نیروهای ارتش و مردمی یمن با شلیک موشک اورغان، مرکز تجمعات نیروهای عربستان و ادوات نظامی آنان در پادگان «الدغاریر» از غرب الخوبة هدف قرار دادند.
 
لازم به‌ذکر است که یکی از واحدهای توپخانه‌ای نیروهای یمن نیز، موقعیت تجمع مهاجمان و مزدوران عربستان را در مناطق الساحل و صحرای میدی هدف قرار داد.
 
هم‌زمان با عملیات‌های صورت گرفته از سوی یمنی‌ها، جنگنده‌های سعودی- آمریکایی طی ساعات اخیر با انجام 13 حمله، نواحی «حرض» و «میدی» را بمباران کردند.
 
اما روز گذشته هم واحد توپخانه ای نیروهای مقاومت یمن، یک دستگاه بولدوزر سعودی‌ها را در موقعیت «المعریضة» در باریکه جیزان هدف قرار داده بودند.
 
به‌هدف نشستن موشک‌های مقاومت در پادگان‌های سعودی/  قرارداد تسلیحاتی ریاض- واشنگتن؛ بازپخش سناریوی شکست در جنگ یمن 
 
اکنون که حملات وحشیانه و جنگ سعودی‌ها علیه ملت یمن به سومین سال خود وارد شده است، شاهزادگان جنگ‌طلب سعودی بیش از هر زمان دیگری به فرسایشی بودن این آتش‌افروزی علیه همسایه جنوبی خود پی برده‌اند.
 
از همین روست که حکام ریاض در سفر اخیر ترامپ به عربستان، یک قرارداد تسلیحاتی 110 میلیارد دلاری را با واشنگتن به‌امضا می‌رسانند.
 
در واقع دست نیاز سعودی‌ها به‌سوی ترامپ برای خریداری بیشتر سلاح، فرو رفتن در باتلاقی عمیق‌تر از چالش‌های کنونی پیش روی حکام عربستان را به‌دنبال خواهد داشت.  
 
ترامپ در دوره‌گردی اخیر منطقه‌ای خود، مقامات سعودی را به امضای قراردادهایی کشاند که بتواند از رهگذر دوشیدن منابع مالی و دلارهای نفتی عربستان، معامله‌ای پرسود را برای ساکنان جدید کاخ سفید و خزانه‌داری آمریکا به‌ارمغان بیاورد.
 
چرا که با وجود عقد چنین قراردادهایی، خیال مقامات آمریکایی و صهیونیستی نیز از پابرجا بودن بحران‌ها در غرب آسیا آسوده خواهد بود.    
 
سران سعودی سرمست از منابع نفتی با ملتهب‌تر کردن منطقه و تخلیه بمب‌های آمریکایی بر سر ملت بی‌دفاع یمن، به‌ناچار می‌بایست بار دیگر  بازپخش سناریوی شکست خورده خود در جنگ یمن را به‌نظاره بنشینند، چرا که مهم‌ترین پیام جنگ دوساله این کشور به محورهای غربی- عربی- صهیونیستی این بوده که در ذات طبیعت مقاومت، شکست جایگاهی ندارد.  
 
گزارش از: وحید امیدی موحد
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۰۹:۱۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
سعودی های خرفت حال همه عا لم ازتون بهم میخوره
آخرین اخبار