دولت آلمان در واکنش به سخنان روز گذشته مرکل گفت که وی از «حامیان پروپاقرص ناتو» است.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از راشاتودی، یک روز پس از آنکه صدراعظم آلمان با درخواست برای کاهش وابستگی اروپا به آمریکا و انگلیس، سران دولتهای غربی را در بهت و حیرت فرو برد؛ سخنگوی دولت آلمان اظهار داشت که «آنگلا مرکل» یکی از حامیان «عمیقاً معتقد و پروپاقرص پیمان آتلانتیک شمالی» است.

خبرگزاری رویترز به نقل از «استفان سیبرت» سخنگوی صدراعظم آلمان نوشت: «اظهارات صدراعظم به اندازه کافی گویا، روشن و قابل درک هستند.. وی یک [طرفدار] عمیقاً معتقد و پروپاقرص پیمان آتلانتیک شمالی است».

سیبرت در ادامه اظهارات خود افزود: «از آنجا که روابط ترانس آتلانتیک برای شخص صدراعظم از اهمیت بسیاری برخوردارند؛ از نقطه نظر ایشان گفتگوی صادقانه درباره اختلافات اقدامی صحیح است».

گفتنی است که «توماس دی مایزیر» وزیر کشور آلمان نیز با تکرار اظهارات سیبرت گفت: «من فقط می توانم بگویم که همکاری ترانس آتلانتیک به ویژه در حوزه امنیتی از اهمیت بسیار بالایی برای کشور ما برخوردار است».

وزیر کشور آلمان در ادامه افزود: «من مطمئنم که در مذاکرات برکسیت، موضوع همکاری امنیتی جزء دشوارترین موضوعات نخواهد بود. موضوعات بسیار زیادی هستند که ما را متحد می سازند».

شایان ذکر است که «آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در پی نشست سران ناتو در بروکسل و نشست هفت کشور صنعتی جهان در ایتالیا بر لزوم تعیین سرنوشت اروپا توسط خود و وابسته نبودن به آمریکا و انگلیس تأکید کرد.
 
انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار