سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران گفت: صعود به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی با واقعیات فوتبال ایران همخوانی ندارد.

پیروانی: صعود از مرحله گروهی جام جهانی مطابق واقعیات فوتبال ایران نیست/ بازیکنان تیم جوانان حق اعتراض به مسائل مالی را ندارندامیرحسین پیروانی در گفت و گو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره حذف زودهنگام تیم ملی فوتبال جوانان در رقابت های جهانی کره جنوبی و انتقادات کارشناسان بیان کرد: دست تمام کارشناسانی که صادقانه از تیم ملی جوانان انتقاد می کنند را می فشارم اما جالب است برخی افرادی که سابقه و عملکرد ضعیفشان مشخص است، مغرضانه شروع به انتقاد از تیم ملی جوانان، بازیکنان و اعضای کادرفنی این تیم کرده اند. این جوانان آینده فوتبال ایران هستند و خواهش می کنم دوستان در زمان مطرح کردن انتقادات خود، سطح رقابت های جام جهانی را هم درنظر گیرند.
 
وی افزود: آخرین حضور ایران در رقابت های جام جهانی جوانان به 16 سال پیش بازمی گردد. در دوره قبلی بدون گل زده، بدون امتیاز و با 10 گل خورده از جام جهانی حذف شدیم. در ابتدا باید جایگاه خود را در بین 24 تیم برتر جام جهانی ثابت کنیم و پس از کسب تجربه دنبال نتیجه گیری در این رقابت ها باشیم.  
 
پیروانی در ادامه خاطرنشان کرد: عملکرد شاگردانم مقابل پرتغال را ستایش می کنم چراکه تیم ما تنها در صورت رقم خوردن یک اتفاق می توانست این تیم را شکست دهد. اگر 10 بار با پرتغال بازی کنیم، 9 بار شکست می خوریم. سبک فوتبال تیم هایی مانند پرتغال با ایران تفاوت زیادی دارد. درخواست می کنم کارشناسان فوتبال کشورمان به اظهارت سرمربی پرتغال پس از بازی با تیم ما توجه کنند. هفت بازیکن پرتغال در لالیگا بازی می کنند و تجربه حضور در این رقابت های معتبر را دارند. بازیکنانم تلاش زیادی کردند تا شاگردان پیکسه را شکست دهند اما دلیل نمی شود که مقابل چنین تیمی از پیش برنده باشیم.
 
وی با اشاره به واقعیت های فوتبال ایران تصریح کرد: شاید با یک مساوی مقابل پرتغال به مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی صعود می کردیم اما راهیابی به این مرحله تفاوت زیادی با واقعیت های فوتبال ما دارد. انتقادات را قبول می کنم اما اینکه امیرحسین پیروانی تجربه سرمربیگری در رقابت های جهانی را نداشت، توجیه چندانی ندارد چراکه هیچ یک از سرمربیان فوتبال ایران چنین تجربه ای ندارند. با اقتدار به جام جهانی صعود کردیم و اینکه 20 بازیکن تیم ملی جوانان ایران در حال حاضر جزء بازیکنان تیم های لیگ برتری هستند، نشان دهنده عملکرد ماست.   
 
پیروانی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از بازیکنانم در تیم هایشان ثابت بازی نمی کردند، پیش از شروع رقابت های جام جهانی از لحاظ بدنی شرایط متوسطی داشتند. در بازی با زامبیا و پرتغال از دقیقه 55 دچار افت بدنی شدیم و باید به این مسائل بپردازیم. از فدراسیون فوتبال درخواست کرده بودم تمام بازیکنان از ابتدای اردیبهشت در اختیار کادرفنی تیم ملی جوانان قرار گیرند اما این اتفاق به هیچ وجه رخ نداد. البته فدراسیون در حد بضاعت خود در راه آماده سازی تیم ملی جوانان تلاش کرد و باید از مسئولان تشکر کنم.
 
سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان ایران گفت: با این وجود از کارشناسانی که امتحان خود را پس داده اند، گلایه دارم. فوتبال برای برخی افراد آلزایمر می آورد و بهتر است آن ها نقد کارشناسی انجام دهند.
 
پیروانی درباره اعتراض بازیکنان تیم ملی جوانان به امکانات محدود آماده سازی این تیم اظهار داشت: بازیکنان ما جوان هستند و وقتی نتیجه نگیرند دچار احساسات می شوند. شرایط مالی فدراسیون فوتبال ایده آل نیست اما با بضاعت محدود این فدراسیون به آلمان اعزام شدیم و چند اردوی آماده سازی هم در داخل کشور داشتیم. قطعا امکانات ما نسبت به سایر تیم های شرکت کننده در جام جهانی کمتر بود. خوشحالم شکست ما در دقیقه 88 مقابل پرتغالی که سابقه 2 قهرمانی جهان را در کارنامه دارد، سبب می شود عملکردمان مورد نقد قرار بگیرد. این امر نشان می دهد تیم ملی جوانان ایران با وجود امکانات محدود، عملکرد خوبی داشته است.  
 
وی درمورد احتمال سرمربیگری خود در تیم ملی امید ایران با توجه به نتایج اخیر تیم ملی جوانان گفت: بازهم می گویم برخی برای رسیدن به منافع شخصی از من انتقاد می کنند و باید نگاهی هم به عملکرد خود در دوران حضور در تیم ملی جوانان اندازند. دوستان از سه بازی هیچ امتیازی در جام جهانی کسب نکردند و بدون حتی یگ گل زده با 10 گل خورده از دور رقابت های کنار رفتند. فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی تیم ملی امید اختیار تام دارد و اگر قرار باشد من به عنوان سرمربی در این تیم فعالیت کنم باید نشستی تشکیل شود و در آن نشست،طرفین نظرات خود را ارائه دهند.   
 
سرمربی تیم ملی جوانان درپایان درباره اعتراض بازیکنان این تیم به پرداخت پاداش و پول تو جیبی 200 دلاری گفت: در تیم من هیچ بازیکنی حق ندارد به مسائل مالی اعتراض کند. خوشحال می شدیم فدراسیون فوتبال می توانست به بازیکنان پاداش 20 تا 30 هزار دلاری بدهد اما الان زمان این صحبت ها نیست.
 
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار