سوره ملک به سفارش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری تحریرشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اعلام کرد خوشنویس قرآنی سوره ملک به سفارش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری به مدت 3 هفته و بصورت شبانه روزی به خط لاتین در ۲۵صفحه با ۹۶خط تحریر شد و به یکی از موزه های کشور اهدا خواهد شد.

علیرضا اکرمی استاد خوشنویس در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن و عترت ساری گفت: از سال ١٣٧٩ فعالیت در حوزه خوشنویسی قرآنی را آغاز و آثار متعددی را خلق و به موزه های بزرگ کشوراهدا کرده است .

وی افزود: رمضان امسال 3 اثر برای رونمایی به نمایشگاه قرآن ساری آورده است.

اکرمی گفت: تحریر سوره مبارکه ملک با زبان لاتین، زیارت نامه حضرت فاطمه(س) و حضرت امام زمان همزمان با افتتاحیه نمایشگاه قرآن با حضور احدجاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران رونمایی شدند.

وی افزود: پارسال نیز از دعای کمیل خوشنویسی شده به خط لاتین، زیارت امین الله به خط نستعلیق و دعای جوشن کبیر به صورت خوشنویسی رونمایی شد.

این استاد خوشنویس با اشاره به اینکه سوره مبارکه ملک به سفارش اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساری به مدت سه هفته و بصورت شبانه روزی به رشته تحریر درآمده، گفت: این اثر هنری به خط انگلیسی شکسته(لاتین) خط کشورهای اروپایی در ٢٥صفحه با ٩٦خط تحریر شد.

وی با بیان اینکه تذهیب این اثر هنری به همت سرکارخانم بقایی بصورت رایگان انجام شده است، افزود: تحریر سوره ملک به یکی از موزه های کشور اهدا خواهد شد.

اکرمی گفت: سوره ملک در مدت برگزاری نمایشگاه قرآن ساری بصورت زنده در معرض دید عموم علاقه مندان با حضور خوشنویسان ممتاز استان درحال کتابت است.

نمایشگاه قرآن و عترت ساری از 7 تا 13خرداد مصادف با 2 تا 8 رمضان در مجتمع فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران واقع در میدان امام خمینی(رحمت الله علیه) مرکز استان، از ساعت 17 تا 24 پذیرای علاقه مندان است.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار