ترکیه خبر داد: کشته شدن 46 «تروریست» در عملیات یک هفته‌ای نیروهای امنیتی

وزارت کشور ترکیه اعلام کرد در عملیات نیروهای امنیتی این کشور ظرف یک هفته، 46 «تروریست» کشته و شماری بازداشت شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی خبرگزاری آناتولی، وزارت کشور ترکیه اعلام کرد در رشته عملیاتی که نیروهای دولتی این کشور در یک هفته اخیر علیه گروه‌های تروریستی اجرا کردند، 46 تن از اعضای این گروه ها کشته شدند.

بر اساس اعلام وزارت کشور ترکیه، این افراد در 483 عملیات که نیروهای دولتی ترکیه از 22 الی 29 مه ( اول الی 8 خرداد) در سطح ترکیه اجرا شد 46 تروریست کشته شدند و 8 تن نیز خود را به نیروهای دولتی تسلیم کردند. 

بر اساس این گزارش، در این مدت 170 تن به اتهام کمک به تروریست‌ها بازداشت شدند. همچنین 43 تن به اتهام ارتباط با گروه داعش، 1128 تن به اتهام ارتباط با سازمان فتح الله گولن و 23 تن به اتهام ارتباط با گروه‌های چپ‌گرا بازداشت شدند. 

در عملیات نیروهای دولتی ترکیه در استان های باتمان،‌بینگل، دیاربکر، الازیغ، حکاری، موش،‌ شرناق و وان، 11 پناهگاه و مخفی‌گاه تروریست‌ها و همچنین مقادیری مواد منفجره دست‌ساز و مین منهدم شد. 

نیروهای دولتی ترکیه در این مدت 2 هزار و 500 کیلو مواد ساخت بمب،‌ 32 نارنجک، ‌27 قبضه تفنگ و مسلسل و مقادیر زیادی مهمات را کشف و ضبط کردند. 

در چند عملیات که نیروهای دولتی به منظور قطع منابع مالی گروه‌های تروریستی اجرا کردند نیز 6 هزار و 54 کیلو حشیش، 188 کیلو هروئین، ‌8 کیلو کوکائین، 4 کیلو تریاک، مقادیر زیادی قرص‌های روان گردان و سیگار قاچاق همچنین 103 تن و 31 لیتر فرآورده سوختی قاچاق کشف و 993 تن به اتهام فعالیت در زمینه قاچاق بازداشت شدند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ماندلا
۱۸:۵۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۶
اینگونه مطالب دروغی بیش نیست ترکیه که ازحامیان اصلی تروریست است بشنووباورمکن.
آخرین اخبار