آموزش عمومی صنایع دستی به اداره کل آموزش فنی و حرفه ای واگذار شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، عاطفه شعبانی کارشناس آموزش صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران از واگذاری آموزش صنایع دستی به ادارکل آموزش فنی و حرفه ای خبر داد.

وی با اشاره به تفاهم نامه منعقد شده با اداره کل آموزش فنی و حرفه ای افزود:معاونت صنایع دستی در ارایه این آموزش ها مشارکت و نظارت دارد و نیروی انسانی ،صنعتگران ،تجهیزات و کارگاه های صنایع دستی به این اداره کل جهت ارایه آموزش به متقاضیان معرفی می کند.

کارشناس آموزش صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران از تشکیل کمیته تخصصی و تدوین استاندارد رشته های بومی استان خبر داد و گفت: آموزش رشته های بومی و اولویت دار استان مازندران از اهمیت ویژه ای برخوردار اند.

عاطفه شعبانی معرفی افراد واجد شرایط جهت تاسیس آموزشگاه صنایع دستی در مناطق محروم ،برگزاری آزمون ادواری برای رشته های خاص و اولویت دار مازندران ،ایجاد زمینه حضور فعال مهارت آمو ای و تولید و نظارت و شرکت در نمایشگاه ها و بازارچه ها را از جمله موراد همکاری دوجانبه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای و اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران برشمرد.

وی افزود:صنعتگران ،متخصصان ،فارغ التحصیلان صنایع دستی و مربیانی که مورد تایید این اداره کل هستند جهت دریافت کارت مربیگری و تاسیس آموزشگاه به ادارات فنی و حرفه ای شهرستان ها معرفی می شوند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.