اشرفی گفت: برای اینکه از رقبای جهانی عقب نمانیم باید سرمایه گذاری را در اولویت کار خود قرار دهیم.

صادق اشرفی در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مرحله دوم مسابقات جهانی تیراندازی با کمان به میزبانی ترکیه تصریح کرد: مسابقات جهانی تیراندازی با کمان طی 4 مرحله برگزار می شود که دور دوم آن هفته آینده در آنتالیا ترکیه برگزار می شود.

این مسابقات در 2 بخش ریکرو و کامپوند مردان و زنان است که کمانداران ما در سال های گذشته نیز در این رقابت ها شرکت می کردند و مدال می گرفتند.م تاسفانه در مرحله نخست این رقابت ها که که چند روز گذشته برگزار شد تیم تیروکمان کشورمان با وجود رکوردهای خوبی که زده بودند موفق به کسب مدال نشدند.

وی افزود: برای دور دوم مسابقات جهانی که در ترکیه برگزار می شود تنها 2 کماندار رشته ریکرو حضور دارند.در حال حاضر تیم ملی برای شرکت در جام جهانی ترکیه با 6 کماندار تمرین می کند.

ملی پوش ریکرو در پاسخ به این سوال که چرا تیم ریکرو در دور نخست مسابقات جهانی موفق به کسب مدال نشد بیان کرد: کمانداران ریکرو با وجود اینکه مدال کسب نکردند اما رکوردهای خوبی به ثبت رساندند و نسبت به دوره های قبل پیشرفت قابل توجهی داشتند. به طور معمول مسابقاتی که در چند مرحله برگزار می شود، دور نخست آن با استرس همراه است اما در مسابقات بعدی فشارهای روحی و روانی کمتری به ورزشکاران وارد می شود.

اشرفی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه این رقابت ها بعد از المپیک برگزار شده بود تیم های کمتری شرکت کرده بودند. اما با این حال سطح مسابقات بالا بود و کمانداران رقابت نزدیکی با هم داشتند.

وی عنوان کرد: سرمایه گذاری بر روی تیم ها امروزه به یک موضوع جدی در ورزش دنیا مطرح است. بسیاری از تیم هایی که در مسابقات جهانی حریف ما بودند سرمایه گذاری های زیادی روی تیرو کمان انجام دادند و در مسابقات جهانی نتایج قابل توجهی کسب می کنند این نشان می دهد که رشته تیراندازی با کمان در همه کشور ها روبه پیشرفت است و ما نیز برای اینکه از رقبا عقب نمانیم لازم است تا به این رشته توجه ویژه کنیم.

کمبود منابع مالی موضوع جدی در ورزش کشور است

اشرفی در ادامه بیان کرد: متاسفانه یکی از مشکلاتی که در تمام رشته های ورزشی ما وجود دارد موضوع کمبود منابع مالی است که بسیاری از رشته ها را با چالش روبه رو می کند و رشته تیرو کمان نیز از این امر مستثنا نیست و گاهی اوقات مشکل مالی این ورزش را با مشکل مواجه می کند.

ملی پوش ریکرو در پایان درباره اینکه شرایط کماندران برای شرکت در مرحله دوم مسابقات چگونه است اظهار کرد: خوشبختانه ورزشکاران ما در دور نخست نتایج خوبی گرفتند. در مسابقات چین با حریفان سرسختی رقابت کردیم که دارای عناوین جهانی و حتی المپیک بودند. به طور قطع در هر مرحله از مسابقات عملکرد بهتری خواهیم داشت. امتیازاتی که لازم بود در دور نخست جام جهانی کسب کنیم برای صعود به فینال به دست آوردیم و برخی کمانداران در رقابت با رقبای بزرگی نتیجه را واگذار کردند. برای صعود به فینال ناامید نیستم و تمام تلاشم را می کنم تا در 3 مسابقه پیش رو حداکثر امتیاز را به دست آورم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار