ثبت نام کلاس اولی‌ها در مدارس استان آغاز شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛عصمت بدخشان معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: در سال تحصیلی جدید، 17 هزار و 843 دانش آموز کلاس اولی در کلاس های درس استان حاضر می‌شوند.

وی با اشاره به آغاز ثبت نام نوآموزان شاهد و ایثارگر در سامانه سجا افزود: همچنین در سایر مدارس، از امروز ، ثبت نام و پذیرش کودکان‌ 6 سال تمام آغاز می شود.

بدخشان با بیان اینکه انجام هرگونه مصاحبه و یا آزمون برای پذیرش کلاس اولی‌ها در مدارس جایز نیست گفت: مدیران مدارس نباید ثبت نام کلاس اولی ها را مشروط به مصاحبه و یا برگزاری آزمون کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان شمالی تنها ملاک برای پذیرش کلاس اولی‌ها را شرکت در تست سنجش عنوان کرد و گفت: سنجش نوآموزان از 16خردادماه آغاز می شود.

بدخشان افزود: یازده پایگاه در شهرستان های مختلف و یک پایگاه در مدارس عشایر استان سلامت و بهداشت نوآموزان را در چهار بخش بینایی، شنوایی، مراقبت سلامت و آمادگی تحصیلی را مورد سنجش قرار می دهند.

وی گفت: امسال پنج درصد از دانش آموزان در خانواده های محروم و عشایری به صورت رایگان و 10 درصد به صورت نیم بها سنجش می شوند.

انتهای پیام/آ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.