استاندار هرمزگان توانمندسازی جوامع محلی را سرلوحه فعالیت همه بنگاه های اقتصادی استان عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بندرعباس،جاسم جادری استاندار هرمزگان در نخستین نشست ستاد مدیریت و راهبری اقتصاد مقاومتی استان گفت:بنگاههای اقتصادی بزرگ باید به مسئولیت اجتماعی خود عمل کنند.
وی افزود: واحدهای تولیدی و بنگاههای خرد و کوچک اقتصادی نیز باید به سمت ایجاد اشتغال و کارآفرینی در مناطق محروم و روستایی بروند.
استاندار هرمزگان گفت: از مهمترین سیاست های دولت امسال افزایش تولید و ایجاد اشتغال است .
جادری با اشاره به برنامه های اقتصاد مقاومتی گفت: برش استانی این برنامه ملی از طریق وزارتخانه ها به دستگاههای اجرایی استان ابلاغ می شود.
رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی هرمزگان نیز در این نشست گفت:ارتقای توان تولید ملی، تامین مالی وسرمایه گذاری ،جذب توسعه و تعمیق تکنولوژی ،تجارت خارجی و اشتغال و توانمند سازی نیروی کار بسته های پنچ گانه برنامه اقتصاد مقاومتی است.
صالح دریانورد افزود:95 طرح تا کنون در این برنامه مشخص شده است و بزودی برش استانی آن نیز ابلاغ می شود.
وی گفت: بهره برداری 9 سد با ظرفیت تنظیم آب 400 میلیون مترمکعب،بهره برداری از 70 هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی،تکمیل و بهره برداری از هزار کیلومتر راه روستایی،گازرسانی به 900 هزار مشترک جدید،طراحی و استقرار خزانه داری الکترونیکی و تکمیل و راه اندازی 50 طرح ملی و مهم را از جمله مهمترین برنامه های اقتصاد مقاومتی در سال 96 است.
قائم مقام صداوسیما مرکزخلیج فارس نیز در این نشست گفت: طرح گفتمان اقتصاد مقاومتی در جامعه و تحلیل و بررسی برنامه های آن در دستورکار این سازمان قرار دارد.
ملااحمدی افزود: سه برنامه مستنددر زمینه پرورش ماهی در قفس در حال ساخت است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.