معاون اقتصادی استاندار گفت : خرید تضمینی جو از ۱۵ خرداد با قیمت هر کیلوگرم هزار و ۳۰ تومان آغاز می شود .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ منوچهرحبیبی در جلسه هماهنگی خرید گندم و جو  پیش بینی کرد امسال بیش از ۱۲۰ هزار تن جو در استان تولید شود که از این میزان ۵۰ هزار تن از سوی دولت و در قالب بورس خریداری خواهد شد .
 
آغاز خرید تضمینی جو از نیمه خرداد 
 
وی تاکید کرد : با توجه به اینکه امسال خرید جو بصورت کیفی و از طریق بورس انجام می شود ، لازم است کشاورزان محصول با کیفیت بالا را به مراکز خرید تحویل دهند .
 
وی ادامه داد :  هزینه محصول خریداری شده از سوی بورس حداکثر ظرف یک هفته به حساب کشاورزان واریز می شود  .

حبیبی تصریح کرد : برای خرید محصول جو  ۵ مرکز مورد تایید بورس در نظر گرفته شده  است که باید فرمانداران ، بخشداران ، شوراهای اسلامی و دهیاران کشاورزان را به سمت این  مراکز خرید هدایت کنند .

وی افزود : برای خرید گندم  ۲۵ مرکز  ثابت و ۵ مرکز سیار در نظر گرفته شده است .

حبیبی پیش بینی کرد ،  هر کیلوگرم گندم با قیمت هزار و ۳۰۰ تومان خریداری شود .
 
معاون هماهنگی اقتصادی و توسعه منابع استاندار گفت : همزمان با آغاز فصل خرید محصول گندم ، ۶۰ هزار تن به ظرفیت سیلوهای ذخیره گندم استان اضافه خواهد شد .
 
منوچهر حبیبی  افزود : در حال حاضر ظرفیت سیلوهای ذخیره گندم استان ۳۰۰ هزار تن است که تا ۲۰ روز آینده به ۳۶۰ هزار تن خواهد رسید .
 
وی اضافه کرد : سال گذشته خرید ۲۶۳ هزار و ۴۰۰ تن گندم تضمینی از کشاورزان خریداری شد که امسال باتوجه به کاهش بارندگی در پائیز و خسارت های وارد شده در این زمینه پیش بینی می شود بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم  خریداری شود .
 
انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.