مدير جهاد كشاورزی فريدونكنار از ثبت ملی شدن برند برنج فريدونكنار خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، محمدرضا ضيايی با بيان اينكه برنج يكی از اصلی ترين غذاهای تشكيل دهنده سفره ايرانی است، گفت: يكی از بهترين برنج های جهان در نواحی شمالی ايران كشت می شود كه در اين ميان برنج طارم محلی فريدونكنار در مازندران بهترين محصول محسوب می شود.

وی افزود: برنج فريدونكنار علاوه بر ويژگی های اصلی يك برنج خوب، دارای عطر و طعم بهتری در مقايسه با ارقام ديگر برنج كشت شده در نواحی شمالی است و از لحاظ تغذيه سالم و استفاده كمتر از سموم و كودهای شيميايی منحصر به فرد است.

مدير جهاد كشاورزی شهرستان فريدونكنار گفت: نتايج تحقيقات انجام شده در ارزيابی كمی و كيفی برنج شهرستان های فريدونكنار، آمل، بابلسر و محمودآباد توسط جهاد كشاورزی اين شهرستان حاكی از آن بوده كه برنج فريدونكنار در مقايسه با اين شهرستان ها از لحاظ عطر و طعم بهتر بوده و درصد ترك خوردگی برنج و ميزان چسبندگی بعد از پخت كمتر است.

ضيايی با اشاره به اينكه دغدغه های چندين ساله در حفظ نام و برند برنج فريدونكنار همواره وجود داشت، افزود: با تلاش ها و پيگيری های جهاد كشاورزی و فرمانداری اين شهرستان و همكاری مستمر صنف برنج فروشان فريدونكنار، گامی مهم به سوی اعتلای اين محصول شاخص و ناب شهرستان فريدونكنار برداشته شد و در حال حاضر شاهد ثبت ملی برند برنج فريدونكنار هستيم.

وی با بيان اينكه با ثبت ملی برند برنج فريدونكنار از اين به بعد كشاورزان فريدونكناری برنج خود را همراه با برند شاخص به اقصی نقاط ايران توزيع می كنند، افزود: بزودی از اين برند رونمايی خواهد شد.

اين مسوول در باره برند ثبت شده برنج فريدونكنار گفت: رنگ سبز مركز دايره نمادی است از سرسبزی و كشاورزی، رنگ آبی دايره بزرگ تر نمادی از دريا، دانه های برنج در حاشيه دايره سبز نمادی از خورشيد و كلمه "برنج فريدونكنار" كه در مركز اين خورشيد قرار گرفته است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۲ اسفند ۱۴۰۰
تا اونجای که من خبر دارم برنج گیلان مخصوصا آستانه با سنگر بهترین برنج دنیا را دارد و تا پارسال فریدون کنار حرفی برای زدن نداشت و الان میگن بهترین برنج فریدون کنار تولید میکنه .بسی جای فکر داره ..
Saudi Arabia
رضا
۱۲:۰۶ ۰۹ خرداد ۱۳۹۶
برنج فقط برنج آمل
آخرین اخبار