تبریز؛

تاکید بر ارائه راهکارهای عملی برای ایجاد شغل

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برنامه استان برای ایجاد سالانه 45 تا 50هزار شغل بر ارائه راهکارهای عملیاتی برای تحقق این هدف تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: نرخ اشتغال موجود استان به هر میزانی که باشد باید با انگیزه مضاعف و اراده بیشتر در راستای ایجاد اشتغال و کاهش بیکاری گام برداریم و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در خصوص افزایش یا کاهش نرخ اشتغال باید پاسخگو و گزارش‌های ماهیانه ارائه دهد تا آمار به‌روز اشتغال و بیکاری همواره در دسترس باشد.
 
وی افزود: نرخ بیکاری استان در بدبینانه‌ترین حالت 10 درصد است و تعداد بیکاران استان نیز با توجه به جمعیت فعال استان، حداکثر 124هزار نفر است؛ بنابراین اگر دولت بنا دارد سالیانه یک‌میلیون شغل در کشور ایجاد کند قبل از اینکه این موضوع به استان‌ها ابلاغ شود ما باید اعلام کنیم که 4.8 درصد از این رقم سهم آذربایجان شرقی است.
 
وی با بیان اینکه در سال جاری، توجه بیش از بیش به مقوله تولید و اشتغال، جزو مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های ما خواهد بود، تاکید کرد: باید امروز کمر همت ببندیم و در شأن مردم استان به فکر ایجاد شغل برای جوانانمان باشیم.
 
استاندار آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به ادعای مشاور طرح جامع یکی از شهرهای استان در خصوص تخلفات مسئولان، گفت: گزارش کاملی از این تخلفات ارائه شود تا بتوانیم متخلفان را به محاکم قضایی معرفی کنیم.
 
جبارزاده در همین راستا تصریح کرد: ازاین‌پس در هر شهری طرح جامع و تفصیلی مورد تعرض قرار گیرد و به مقررات آن بی‌توجهی شود با متخلفان برخورد می‌کنیم تا درس عبرتی برای دیگران باشد.
 
در این جلسه طرح جامع مرند با مساحت 1980 هکتار با افق جمعیت 161 هزار نفر با کارکرد آتی شهر به صورت خدماتی ارائه و به تصویب رسید.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار