مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بروجرد از اختصاص 10هزار و 298هکتاراز اراضی کشاورزی این شهرستان به کشت بهاره خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ امینی گفت: در 798هکتاراز این اراضی چغندرقند، 2هزارو 200 هکتار نباتات علوفه ای بهاره، 2هزارو 200 هکتارسبزی، صیفی جات ومحصولات جالیزی پنج هزارو 100 هکتار انواع حبوبات کاشت شده است.

وی افزود: سه هزار و 500 هکتار ازاراضی دیم این شهرستان به کشت محصول نخود وعدس اختصاص داده شده است.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بروجرد گفت: پیش‌بینی می شود از این میزان اراضی زیرکشت محصولات بهاره دراین شهرستان در مجموع 151 هزارو 920 تن محصول تولید و روانه بازارمصرف شود.

امینی درخصوص توزیع نهاده‌های کشاورزی در شهرستان بروجرد افزود: اقدامات و تمهیدات لازم برای تهیه کودها و نهاده های مورد نیاز، بذور اصلاح شده، در این راستا انجام شده و کشاورزان می توانند با مراجعه به مراکز توزیع بذر و کود نسبت به تأمین نهاده‌های مورد نیاز خود اقدام کنند.

وی با اشاره به توزیع 175تن برنج و شکر برای تنظیم بازارماه رمضان در بروجرد اشاره کرد وگفت: به مناسبت فرا رسیدن ایام ماه رمضان 100 تن برنج وارداتی به قیمت هرکیلو 27هزار ریال و75تن شکر به قیمت هرکیلوگرم 28هزارو 500ریال در بروجرد توزیع می شود.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان بروجرد افزود: این کالاها با هماهنگی اداره صنعت، معدن و تجارت در فروشگاه های زنجیره ای، تعاونی های مصرفی کارگری و کارمندی و واحدهای صنفی عمده و معتمد توزیع می شود.

امینی گفت: هم اکنون مشکلی از نظر تامین مرغ در بازارشهرستان بروجرد وجود ندارد و قیمت آن متعادل بوده و در صورت افزایش قیمت مرغ گرم کار توزیع مرغ منجمد به میزان لازم در بازار آغاز خواهد شد.

وی میزان جوجه ریزی در فروردین ماه امسال را 2 برابر سال گذشته عنوان کرد و افزود: امسال 455هزار قطعه جوجه ریزی شده ومشکلی در زمینه تامین مرغ گرم درسطح شهرستان بروجرد وجود نخواهد داشت.

وی گفت: سالانه 500 هزار تن انواع محصولات کشاورزی دراین شهرستان به ارزش 10 هزار میلیارد ریال تولید می شود.

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بروجرد مجموع اراضی کشاورزی این شهرستان را ۶۸ هزار هکتارعنوان کرد وافزود: از این میزان ۳۴ هزارهکتارآبی و مابقی دیم هستند.

انتهای پیام /م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.